۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۵۴۰۱۱
وزارت خارجه یمن:

ملت آمریکا از تبعیض‌نژادی رنج می‌برد/ دولت آمریکا شریک جنایات در یمن است

ملت آمریکا از تبعیض‌نژادی رنج می‌برد/ دولت آمریکا شریک جنایات در یمن است
وزارت خارجه دولت یمن در واکنش به تظاهرات گسترده آمریکایی‌ها در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس این کشور تاکید کرد: ملت آمریکا از تبعیض نژادی رنج می‌برد.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک منبع در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به خبرگزاری رسمی این کشور (سبا) اقدام پلیس آمریکا در به قتل رساندن یک شهروند آفریقایی‌تبار در ایالت مینه سوتای این کشور را محکوم کرد.

وی این حادثه را نژادپرستانه توصیف کرد که باید از سوی جامعه بین المللی و سازمان‌های حقوق بشری محکوم شود.

این منبع گفت: چنین اقدامی (قتل این شهروند سیاه پوست از طرف پلیس) برای آمریکا که مدعی حمایت از حقوق بشر در جهان است، عجیب نیست زیرا اساسا پرونده سیاهی در زمینه حقوق بشر در داخل و خارج از آمریکا دارد. از جمله این کشور شش سال است که شریکت جنایت‌ها علیه ملت یمن است.

وی از دولت آمریکا خواست تا به حقوق بشر احترام گذاشته و ناقضان آن را به دست عدالت سپرده و به تعبیض نژادی که ملت آمریکا همچنان از آن رنج می‌برد، رسیدگی کند.

ملت آمریکا از تبعیض‌نژادی رنج می‌برد/ دولت آمریکا شریک جنایات در یمن است

معترضان در لس آنجلس، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

همچنین سه روز پس از قتل جورج فلوید، سیاه پوست 46 ساله آمریکایی بدست درک شووین، مامور سفیدپوست پلیس، اعتراضات و ناآرامی ها در مینیاپولی، مرکز ایالت مینه سوتا و همچنین در لس آنجلس مرکز ایالت کالیفرنیا ادامه یافت.

معترضان به خشونت‌های پلیس آمریکا علیه سیاهان پلاکاردهایی در دست داشتند که روز آن نوشته بود: «زندگی سیاهان هم اهمیت دارد»‌ و « کشتار سیاهان را متوقف کنید»‌. در ایالت مینه سوتا به چند مقر پلیس حمله شد. برخی خودروهای پلیس هم مورد حمله معترضان قرارگرفتند.

در لس آنجلس یورش معترضان به دو خودروی پلیس در بزگرراه 110 که از مرکز لس آنجلس می گذرد حواشی زیادی برانگیخت.

ماجرا از آنجا آغاز شد که یک ماشین گشت پلیس در جهت مخالف بزگراره مشغول حرکت بود که ناگهان برخی از تظاهرکنندگان با پریدن از گاردریل های بزرگراه این خودرو را محاصره کردند.

یکی از معترضان با پرتاب اسکیت بورد شیشه عقب خودروی پلیس را شکست.

خودروی پلیس نیز به‌رغم اینکه چندین نفر مسیر خودرو را مسدود کرده بودند تلاش کرد تا از محل دور شود. حرکت ناگهانی خودروی پلیس باعث شد تا مردی که روی کاپوت آن رفته بود به زمین بیفتد. هنوز از وضعیت سلامتی این شخص خبر دقیقی در دست نیست. معلوم نیست که جراحات وارده به این معترض در چه حدی است.

شبکه محلی ان بی سی 4 کالیفرنیا گزارش داده که این مرد توسط ماموران آتش نشانی بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات