۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۵۴۰۴۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تقویت مبانی اعتقادی جوانان آنها را در برابر توفان‌های زمانه بیمه می‌کند

تقویت مبانی اعتقادی جوانان آنها را در برابر توفان‌های زمانه بیمه می‌کند
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به ضرورت تقویت مبانی اعتقادی، گفت: اگر اعتقادات انسان محکم باشد توفان‌های سیاسی و اقتصادی درخت وجود انسان را در هم نخواهد شکست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری اخیر با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، به تبیین اهمیت تقویت مبانی دینی و خودسازی پرداخت و اظهار کرد: خداشناسی و خودسازی مقدمه جامعه پردازی و تمدن سازی است.

وی افزود: بر این اساس خودسازی به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان بسیار مهم است؛ زیرا سرزمین قلب جوانان همانند زمین خالی و مستعدی است که هر چه در آن بکارند رشد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خودسازی در جوانی پایه ساز شخصیت است و اگر این خشت اول به‌درستی نهاده شود دیوار شخصیتی جوانان تا پایان راست و محکم خواهد بود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خودسازی اساس کار است، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «من اصلح ما بینه و بین اللَّه اصلح اللَّه ما بینه و بین الناس»؛ اگر انسان رابطه خود با خدا را درست کرد، خداوند رابطه او با مردم را درست خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر این اساس اگر کسی در گام نخست خود را اصلاح کرده و رابطه بین خود و خدا را درست کند می‌تواند دیگران و جامعه را نیز اصلاح کند؛ پس معلوم می‌شود هر مصلح در ابتدا باید مصلح جان و نفس خود باشد تا بتواند مصلح دیگران شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به جوانان فرمودند مبانی عقیدتی خود را تقویت کنید؛ زیرا اگر اعتقادات انسان محکم باشد توفان‌های سیاسی و اقتصادی و ... درخت وجود انسان را در هم نخواهد شکست اما اگر ریشه سست باشد امکان دارد با وزیدن نسیمی هم کنده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: جوانان ما باید در شرایط دنیای امروز که از در و بام برای آنها آسیب می‌بارد و دنیای مجازی هر روز بهانه و شبهه‌ای را برای متزلزل کردن باورهای آنها نشان می‌دهد به تقویت مبانی معرفتی خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات