۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۴۷۶۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی جلوه بارز مدیریت پنهان امام زمان است

انقلاب اسلامی جلوه بارز مدیریت پنهان امام زمان است
امام جمعه بجنورد گفت: انقلاب اسلامی جلوه‌ای بارز از مدیریت پنهان امام زمان (عج) است که با راهبُرد نیابت عامه در عصر غیبت؛ یعنی ولایت‌فقیه، زمینه‌ساز ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در مراسم قرعه‌کشی مسابقه مهدویت، با تأکید بر ضرورت در خانه ماندن مردم در این روزهای کرونایی، اظهار کرد: این ایام را برای مطالعه کردن، فرصتی غنیمت بشمارید.

وی در ادامه به تبیین ملزومات انتظار و معیت و همراهی با امام زمان (عج) پرداخت و با بیان اینکه اطاعت شرط اصلی معیت است، افزود: خداوند در آیه 69 سوره نساء می‌فرماید: «وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِک مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِک رَفیقا».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگر به این آیه کلیدی توجه کنیم، به‌خوبی درمی‌یابیم که شرط اصلی معیت، اطاعت است؛ به این بیان که هر کدام از این چهار گروه نورانی یعنی «النَّبِیِّین»، «الصِّدِّیقین»، «الشُّهَداء» و «الصَّالِحین» دارای بزرگ و سیّدی هستند.

وی اضافه کرد: بسیار واضح است که سیّد النبیین، حضرت رسول اکرم (ص)؛ سیّد الصدیقین، حضرت امیرالمؤمنین (ع)؛ سیّد الشهداء، امام حسین (ع) و سیّد الصالحین، حضرت اباصالح آقا امام زمان (ع) است و این اطاعت در سه مرحلهٔ اعمال، اخلاق و اعتقاد باید بسط داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی؛ جلوه‌ای بارز از مدیریت پنهان امام زمان (عج) است، اظهار کرد: از بارزترین جلوه‌های مدیریت پنهان حضرت، پدیده بی‌بدیل انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نظام اسلامی با راهبُرد نیابت عامه در عصر غیبت؛ یعنی عنصر مبارک مرجعیت، زعامت و ولایت‌فقیه، به‌عنوان تحقق رکن امامت و اسلامیت و همچنین با راهبَری کلان جامعه ایران اسلامی و تربیت صدها هزار شهید و رزمنده به‌عنوان تحقق رکن امت و جمهوریت و تحقق نظام قدرتمند جمهوری اسلامی، زمینه‌ساز ظهور آن حضرت است.

امام جمعه بجنورد گفت: به فرمایش حضرت امام خامنه‌ای دریا طوفان، سختی و مشکلات دارد، اما وقتی کشتیبان، بنده برگزیده خداست، معصوم است، بیمی وجود ندارد... به ناخدای این کشتی حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) عرض می‌کنیم: کشورِ خودش را به ساحل نجات برساند، مردم مؤمن ایران را حمایت و کمک کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات