۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۴۶۴۷۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

«جهش تولید» باید تجلی‌گر رونق تولید در قالب رفاه عمومی باشد

«جهش تولید» باید تجلی‌گر رونق تولید در قالب رفاه عمومی باشد
امام‌جمعه بجنورد گفت: جهش تولید یعنی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و تولیدکنندگان به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم اثر رونق تولید را در قالب رفاه عمومی در زندگی خود احساس کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: نام‌گذاری سال ۹۹ به جهش تولید ممکن است این سؤال را در اذهان پدید آورد که رونق تولید که نام منتخب برای سال گذشته بود، چه تفاوتی با جهش تولید دارد.

وی با بیان اینکه در منظومه فکری مقام معظم رهبری رونق تولید لازم؛ اما ناکافی است، افزود: رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود در اولین لحظات تحویل سال با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ به رونق تولید و تحرکات مثبت انجام گرفته، سال ۹۹ را به نام جهش تولید نام‌گذاری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: از مجموع رهنمودهای امام خامنه‌ای به دست می‌آید که اولاً در سال ۹۸، استقبال مناسبی از سوی صاحب‌نظران انجام شد و طبیعی است پذیرش نخبگانی از یک موضوع، نقطه عزیمت مناسب و گام اول در پیشبرد آن است.

وی ادامه داد: ثانیاً طبق گزارش‌های موثق اقدامات خوبی برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها انجام شد و جلوی رکود تولید در موارد زیادی گرفته شد، برخی از مراکز تولیدی که با مشکل افت تولید روبرو بودند و با بخشی از ظرفیت خود کار می‌کردند، با کمک‌های صورت گرفته به سمت استفاده از تمام ظرفیت خود پیش رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: همچنین در سال 98 پژوهش‌ها و تحقیقات که سرچشمه تولید هستند بیشتر و جدی‌تری در این عرصه انجام شد؛ اما با این همه کارهای انجام گرفته؛ یک‌دهم تلاش‌های مورد انتظار است و باید ده برابر شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین شاخص برای رسیدن به نقطه مطلوب این است که مردم باید اثر رونق تولید را در زندگی خود احساس کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اما جهش تولید یعنی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و تولیدکنندگان و مردم با تلاش ده برابری به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم اثر رونق تولید را در قالب رفاه عمومی در زندگی خود احساس کنند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات