۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۴۶۳۲۰
نماینده منتخب شیروان در مجلس:

پیگیری عدالت در سیاست‌های اقتصادی لازمه جهش تولید است

پیگیری عدالت در سیاست‌های اقتصادی لازمه جهش تولید است
نماینده منتخب مردم شیروان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رانت در واردات مواد اولیه، گفت: پیگیری عدالت در سیاست‌های اقتصادی لازمه جهش تولید است.

علی جدی، منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نکات مهمی که در بیانات مقام معظم رهبری درباره جهش تولید برجسته بود، اظهار داشت: نتیجه رونق تولید باید در زندگی مردم محسوس باشد، لذا امسال را سال جهش تولید معرفی کردند.

وی با بیان اینکه ظرفیت داخلی در جهش تولید باید جدی گرفته شود، گفت: هدف جهش تولید درواقع همان اقتصاد مقاومتی است که با بهره‌گیری از ظرفیت داخلی و جمعیت جوان کشور می‌تواند مؤثر واقع شود که این یکی از اهداف گام دوم انقلاب است.

منتخب مردم شیروان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سیاست‌گذاری اقتصادی کشور در جهت جهش تولید باید به سمتی حرکت کند که بانک‌ها در خدمت تولید باشند و سیاست‌های خود را با آن تنظیم کنند نه این‌که تولید متحمل هزینه‌های سنگین بانک‌ها باشد و تولید در خدمت بانک‌ها باشد.

جدی ادامه داد: در گذشته تجربه نشان داده که همیشه سیاست‌های اقتصادی کشور بانک‌ها را فربه‌تر و پرهزینه‌تر کرده و تولیدکنندگان را لاغرتر و بدهکارتر کرده اولین اولویت این است که این سیاست اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر تسهیلاتی برای حمایت از تولید انجام شود، باید تولیدکنندگان و صنایع اولویت‌بندی شوند و در بین صنایع مختلف حمایت از صنایعی در اولویت قرار گیرد که دانش‌بنیان و صادرات محور هستند و یا در جهت خودکفایی با بهره‌وری مناسب در حرکت‌اند.

منتخب مردم شیروان گفت: متأسفانه همیشه در کشور بسیاری از تولیدکننده‌ها در اثر سیاست‌های متزلزل و غیر پایدار تجارت داخلی و خارجی کشور زمین‌گیر و باعث تعطیلی آن‌ها شده است و همیشه تولید متأثر از سیاست‌های بازرگانی، بالأخص واردات در کشور بوده در حالی که باید سیاست‌های بازرگانی کشور متأثر از سیاست‌های تولید باشد و واردات و صادرات کشور باید با تولید هماهنگ و تنظیم شود.

جدی در ادامه عنوان کرد: رانت‌های خاص در واردات مواد اولیه باعث شده که تولیدکنندگان که معمولاً به خاطر کمبود نقدینگی توان واردات مستقیم مواد اولیه را ندارند، مورد سوءاستفاده سلاطین واردات مواد اولیه که معمولاً رانت هم در اختیار دارند قرار می‌گیرند، لذا ضرورت دارد در مرحله اول این رانت‌ها حذف شود.

وی بیان داشت: باید بعضی از تسهیلات مستقیم برای واردات مواد اولیه مستقیماً در اختیار تولیدکننده قرار گیرد تا تولیدکننده با دغدغه و هزینه کمتر مواد اولیه خودش را تأمین کند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات