۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۵۴۰۵۶
حجت الاسلام رهبر:

منافع اقشار آسیب پذیر در وضع قوانین مورد توجه نمایندگان باشد

منافع اقشار آسیب پذیر در وضع قوانین مورد توجه نمایندگان باشد
امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اهمیت رفع مشکلات اقتصادی کشور به منظور تحقق عدالت، گفت: مبارزه با بی‌عدالتی و تبعیض برای رسیدن به عدالت لازم است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه انبیاء و رسولان الهی برای حرکت دادن مردم بر محور عدالت مبعوث شدند، گفت: گفتن عدالت آسان است اما عملی کردن آن بسیار دشوار است.

حجت الاسلام رهبر ادامه داد: عدالت یعنی امکانات کشور بر اساس استعداد و استحقاق مردم در اختیار افراد با توجه به حق آنها پرداخت شود، عدالت یعنی حق هرکسی را به او دادن و این غیر از مساوات است، عدالت به حق هرکس توجه دارد و هرکسی بر مبنای حقی که دارد از امکانات برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، اظهار کرد: ایشان به مالک توصیه می کنند که به فکر مردمی که توان احقاق حق خود را ندارند باشد و قوانین را به نحوی اجرا کند که شامل آحاد مردم شود. این موضوع در کشور ما نیز باید بسیار مورد توجه واقع شود و نمایندگان ملت در خصوص وضع قوانین باید منافع آحاد مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر را در نظر داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اهمیت توجه مجلس شورای اسلامی بر موضوع عدالت، تصریح کرد: از سوی دیگر باید با تبعیض و بی عدالتی و تضییع حقوق مردم مبارزه شود، به عنوان مثال حقوق‌های نجومی و شکاف طبقاتی از جمله مسائلی است که باید مبارزه جدی با آن صورت بگیرد و لازم است مسائلی نظیر حداکثر و حداقل حقوق به خوبی تبیین و تعیین شود.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه برای تحقق عدالت مجلس شورای اسلامی باید توجه ویژه‌ای به مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور داشته باشد، افزود: بیکاری و تعطیلی صنایع و واحدهای تولیدی به معنای عدم استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای ملی است و این نیز از مصادیق بی عدالتی است و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود شاهد گسترش عدالت در کشور نخواهیم بود./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات