۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۵۴۰۹۶
آیت الله حیدری تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام جوانان به تحصیل در حوزه علمیه

ضرورت اهتمام جوانان به تحصیل در حوزه علمیه
آیت الله حیدری با اشاره به گستردگی جغرافیایی جامعه اسلامی از جوانان مستعد و علاقه‌مند برای تحصیل در حوزه علمیه دعوت به عمل آورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در پیامی ویدئویی با اشاره به آیه نفر، عنوان داشت: نیازی نیست که همه مؤمنان به حوزه‌های علمیه بپیوندند و فقیه و عالم شوند؛ چرا که جامعه نیازمند تخصص‌های گوناگون است و هر گروهی از جامعه، تخصص خاصی را باید فرا بگیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از افراد برای کسب علم و تفقه در دین باید در حوزه علمیه حضور پیدا کنند، اظهار داشت: چنین حضوری واجب کفایی است و با حضور عده‌ای از مؤمنان، از دیگران ساقط می‌شود همانطور که جواب سلام و دفن میت از سوی عده ای، واجب کفایی قلمداد می‌گردد، اما در غیر اینصورت همگان باید در محضر خداوند پاسخگو باشند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه فراگیری هر بخشی از علوم بر مسلمانان واجب کفایی است، تصریح کرد: جامعه مسلمان متعهد به آموزه‌های دینی باید بر طبق موازین شرعی عمل بکند؛ بنابراین گروهی از مؤمنان باید معارف دینی، اعتقادات و احکام فقهی را از قرآن و احادیث فرابگیرند تا در جامعه پیاده سازی شود.

وی ادامه داد: پیام دعوت به سوی باری تعالی و احکام خداوندی که رسالت انبیاء و ائمه اطهار است، باید از سوی علما پیگیری شود؛ از این رو فراگیری علوم دینی، واجب کفایی است و تحصیل کردگان در حوزه باید در جامعه به انذار و تبشیر پرداخته و آموزه‌های دینی را ترویج دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند برای طالبان علوم و معارف دینی، مقامات بسیار را در قرآن ذکر کرده است، گفت: جوانانی که واجد شرایط تحصیل در حوزه هستند به حوزه‌های علمیه ملحق و به افتخار سربازی امام زمان (عج) نائل آیند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه علمای شیعه از زمان غیبت تاکنون با تأسیس حوزه‌های علمیه به تربیت انسان‌های مستعد در زمینه فقه، تفسیر، منطق، خطابه، حدیث و تبلیغ دین می‌پردازند، عنوان داشت: با توجه به گستردگی جغرافیایی جامعه اسلامی به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نیاز‌های بسیاری در جامعه احساس می‌شود؛ از این رو جوانان مستعد به تحصیل در حوزه روی آورند./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات