۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۵۳۸۴۸
آیت الله حیدری:

مردم خوزستان از وعده‌های بی نتیجه مسؤولان خسته شده اند

مردم خوزستان از وعده‌های بی نتیجه مسؤولان خسته شده اند
آیت الله حیدری با بیان اینکه مسؤولان باید برای حل مشکل غیزانیه وارد شوند، گفت: مسؤولان وعده‌های بی عمل ندهند چرا که مردم از وعده‌های بی نتیجه خسته شده اند.
آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه غیزانیه ۸۵ روستا را در برمی گیرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از خطوط آبرسانی فرسوده شده و آب به انداز کافی و به موقع به روستا‌ها نمی‌رسد؛ از ۲۵ سال پیش تاکنون از غیزانیه بازدید و هر بار مشکلات را به مسؤولان منعکس می‌کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسؤولان علی رغم وعده‌های بسیاری به ما و مردم غیزانیه، اما بسیار کم به وعده‌ها عمل کردند، اظهارداشت: دولت‌های مختلف وعده دادند، مردم مراجعه و مشکلات را گفتند ما هم به دولتی‌ها می‌رساندیم، اما در عمل چیزی حاصل نشد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه سال گذشته پروژه آبرسانی به غیزانیه از شهر شیبان لوله کشی و کانال کشی شد، اضافه کرد: مسؤولان مربوطه قول اتمام پروژه را در دو ماه دادند، اما اکنون یک سال گذشته و به بهره برداری نرسیده است، یک ماه پیش هم بازدید داشتیم و قول پایان کار را تا دو ماه دادند.

وی با اشاره به اینکه اهالی غیزانیه مردمی نجیب صبور و در عین حال خود و احشام شان تشنه هستند، ادامه داد: کارد به استخوان چنین مردمی رسیده است، مسؤولان مطالبات به حق مردم برای آبرسانی را انجام بدهند، آب شرب حداقل مطالبه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دامپروری پیشه بیشتر اهالی غیزانیه است، گفت: به دلیل نبود آب، کشاورزی اهالی غیزانیه آنچنان محصولی ندارد و با نبود آب مجبور به فروش احشام و کوچ به مناطق حاشیه‌ای می‌شوند که این کوچ هم مشکلات خاص خود را دارد.

آیت الله حیدری بیان داشت: لوله کشی از آب شیبان تا صفیره صورت گرفته و طبق وعده داده شده تا سه هفته دیگر فاز اول به بهره برداری می‌رسد و ۳۰ تا ۳۷ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و ۳۰ روستای دیگر در فاز دوم طرح (صفیره تا نزهه) از نعمت آب بهره مند می‌شوند که در این باره ۸ کیلومتر حفر شده و ۲۰ کیلومتر دیگر باید حفر شوند.

وی با بیان اینکه مسؤولان مربوطه ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان را برای خرید لوله‌های انتقال آب نیاز دارند، تصریح کرد: شرکت نفت قول تأمین ده میلیارد تومان را داده است، چنین مبلغی اندک بوده و حلال مسأله نیست؛ از آنجا که غیزانیه مملو از چاه‌های نفتی است انتظار مردم توجه وزارت نفت بدان‌ها است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: در صورتی که مشکل در غیزانیه حل نشود؛ چه بسا مشکلات بسیاری برای وزارت نفت، مردم غیزانیه، مسؤولان و نظام پیش آید. انتظار داریم مسؤولان مربوطه بین اهم و مهم، اهم را انتخاب و بدانند که بحث آب شرب شوخی نیست.

آیت الله حیدری با بیان اینکه مسؤولان استانی و کشوری باید برای حل مشکل غیزانیه وارد شوند، عنوان داشت: مسؤولان وعده‌های بی عمل ندهند، مردم و ما از وعده‌های دروغین بی عمل خسته شدیم.

وی با بیان اینکه مسؤولان محلی از قبیل بخشدار و آبفای روستایی تلاش‌های بسیاری دارند، گفت: مسؤولان کشوری به ویژه وزارت نفت ورود کنند و تا زمانی که مشکل حل نشده با تانکر آب منتقل کنند، ستاد اجرایی امام و آستان قدس رضوی هر کدام قول ارسال روزانه ده تانکر را دادند. /۹۴۵۶/ت310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات