۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۵۴۲۶۰
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

امام خمینی حقیقت دین را برای مردم به ارمغان آورد

امام خمینی حقیقت دین را برای مردم به ارمغان آورد
آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حقیقت دین را برای مردم به ارمغان آورد، گفت: غربی‌ها به بهانه آزادی دنبال نفی خانواده، فرهنگ، عفت و اصالت خانواده هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج فقه که در سالن امام خمینی(ره) این مرکز برگزار شد، به تبیین مکتب و سیره امام راحل پرداخت و گفت: ابعاد و شخصیت امام راحل پنهان بوده است که در طول زمان این ابعاد شخصیتی و معنوی امام برای مردم شناخته شد.

آیت لله فاضل لنکرانی بیان کرد: روحانیان از دوران های متمادی در امور حکومت حضور نداشتند اما امام خمینی(ره) مراجع را به حکومت و اداره نظام دعوت کرد؛ ایشان نگاه حوزویان و مدعیان کارشناسی دین را از چارچوب محدود خارج و حقیقت اسلام برای مردم و بشریت شکوفا کرد.

وی با بیان اینکه اسلام استقلال و حریت را بشر به ارمغان آورده است، گفت: استقلال واژه ای نبود که از کتاب ها سیاسی استخراج شده باشد، بلکه استقلال طلبی از دستورات شرع است؛ به گونه ای که هر انسان مسلمان و غیر مسلمان باید استقلال داشته باشند و کفار نباید بر جامعه مسلمین سلطنت و حکومت داشته باشند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه امام خمینی(ره) به دنبال پیاده سازی آزادی با دیدگاه اسلام در جامعه بود، گفت: آزادی ای که غربی ها مدعی آن هستند، ریشه و فرهنگ دین را در جامعه و امت اسلامی از بین خواهد برد؛ آنها به بهانه آزادی دنبال نفی خانواده، فرهنگ، عفت، تقوی و اصالت خانواده هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: امام راحل ثابت کرد که دموکراسی، استقلال و آزادی در دل دین وجود دارد؛ در آزادی ای که بنیانگذار انقلاب برای امت اسلامی ارمغان آورده است، انسان رشد کرده و در مسیر متعالی حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره اینکه امام راحل نمی خواست که تنها ظواهر دینی در جامعه رشد کنند اما مردم از حقیقت دین در جامعه جدا باشند، گفت: در اوایل انقلاب مسأله جدا سازی زن و مرد در دانشگاه مطرح شده بود، اما امام خمینی (ره) با آن مخالفت کرد، زیرا  این مسأله با روح دین سازگار نبود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار ابراز داشت: روح دین این است که انسانی مقاوم و متعهد همانند شهید سلیمانی تربیت شود؛ او در مکتب امام و انقلاب رشد یافته است، و این سردار مدافع مردم مظلوم جهان بود.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: رویکرد اغلب رسانه ها این است که مردم را به ظواهر دین سوق می دهند، اما مخاطبان خود را از حقیقت و روح دین به دور نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه روحانیت باید مبانی دین اسلام را بیاموزند و حقیقت اسلام را در جامعه ترویج کنند، گفت: امام خمینی هرچند در ساده زیستی، زهد و تقوی سرآمد بود، اما هیچ گاه اسلام را تنها به ظواهر دین نمی­‌دانست بلکه هدف امام رسیدن به حقیقت و ترویج دین بود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه سبک زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: زندگی مومنانه این است که عاقلانه، همراه با اطمینان، آزادی و استقلال و آرامش باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: بعد از رحلت امام، مسیر و آرمان های انقلاب اسلامی با رهبری خردمندانه آیت الله خامنه ای استمرار یافته است؛ باید متفکران مبانی مکتب و اهداف بنیانگذار انقلاب را کاوش کرده و اهداف ایشان را در جامعه ترویج کنند./998/پ202/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
با سلام و درود بر حضرت آیة الله فاضل لنکرانی دامت بر کاته که وجود مبارکشان یکی از افتخارات ما است ضمن تشکر از بابت ارشادات بسیار زیبا و شایسته ی معظم له ، عرض میکنم هر خردمندی با جان و دل این فرمایشات را پذیرفته و لبیک میگوید ، اما کسانی که زبان حالشان چنان است که در ذیل آورده میشود ، ان شاءالله با دعای خیر حضرتعالی وعزیزان دیگر میسٌر شود ، امید آن که شامل حال این بنده ی حقیر سرا پا تقصیر هم باشد . هر سخن را گرچه حق رد میکنم ، راه خوشبختی بخود سد میکنم . چون به شیطانِ درونم بَر دَه ام ، خاک عالَم بر سر خود کرده ام . رهنمایانم اَبالیسِ برون ، پیروِ فرمانشان من از درون. پس چکار دارم چه باشد چیست حَقٌ ، چون زِ شِقٌ ِ عقل دارم هفت شَقٌ، هر شکافی را پر از جهل و غرور ، کرده و مستم زِ اِحساسِ سرور ، زین سبب هر کس خلافم حرف زد ، در حسابش آرَم از افراد بد. بد بگوید یا بگوید خوب را، بر سرش باید بکوبم چوب را.
خلافِ میلِ من حرفی زده ، پس برونش کرد باید از رده .
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
اگر جاهلی پی به جهلش بَرَد ، دلیلی ندارد به هر کس پَرَد .
مگر ممکن است با چماق ، عاقلان، پذیرا شوند باطل از جاهلان ؟ کسی کو خورَد خربزه پای لرز، بایستد یقین تا بسر حدٌ مرز . برای خدا گر کسی کار کند، همه مشکلات بر خودش بار کند .
1
0