۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۵۴۵۰۲
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی؛

امام راحل مردم را بزرگترین سرمایه برای نظام می‌دانست

امام راحل مردم را بزرگترین سرمایه برای نظام می‌دانست
حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه امام راحل مردم را بزرگترین سرمایه انقلاب دانسته اند و گفت: مسؤولان به زندگی اشرافی روی بیاورند، اعتماد مردم به نظام از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام مهدی امیدی، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین تفکر و اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام راحل در تأسیس حکومت اسلامی قاطع محکم و استوار بود افق های نوینی از نظام و امت اسلامی جاری و ساری کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز داشت: زمانی که دولت‌های جهان به شکل و ساختار حکومت خود توجه می کردند و امام راحل درصدد تدوین مبنای و محتوای دینی حکومتی بود.

وی به سیره عدالت خواهی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل تلاش می کرد که محرومان و مستضعفان جامعه از لحاظ معیشتی وضعیت مناسبی پیدا کنند و ایشان نهادهایی همچون جهاد سازی و کمیته امداد را برای محرومیت زادیی و از اقشار مختلف مردم تاسیس کرد؛ امام با توصیه ها و تذکرات خود به مسؤولان همواره بر جنبه عدالت خواهی حکومت اسلامی تأکید کرده است.

حجت الاسلام امیدی بر ضرروت دوری مسؤولان از اشرافی گری و مال اندوزی تاکید و بیان کرد: زمانی که نظام سیاسی جدیدی شکل می گیرد، برای افراد مختلف فرصت هایی ایجاد خواهد شد که مسؤولیت ها و مدیریت های نهادهای ارکان نظام را برعهده گیرند؛ اما برخی از این فرصت ها برای رشد مادی گری و ثروت اندوزی خویش بهره برده اند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: باید دستگاه­ های نظارتی با خاطیانی که از مسؤولیت و مقام خود برای توسعه و منافع شخصی بهره برده­ اند، برخورد قاطعانه داشته باشند و اجازه ندهند این مسأله به صورت یک رسم و رویه در مسؤولان نظام درآید.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) اعتماد مردم به مسؤولان را بزرگترین سرمایه نظام و انقلاب می دانست، گفت: اگر مسؤولان ما به اشرافی گری، ثروت اندوزی و بهره گیری از جایگاه و مقام خود روی بیاورند؛ مردم اعتماد خود را به ارکان و مسؤولان نظام دست خواهند داد و بزرگترین پایگاه و سرمایه اجتماعی حکومت از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به تحریف امام از سوی رسانه های معاند گفت: مبنای نظام اسلامی بر مبنای افکار و اندیشه ها امام راحل بنا شده است و اگر دشمنان انقلاب درصدد هستند که باورهای عمومی جامعه را نسبت به اندیشه و تفکر امام تحریف کنند تا مدل حکومت اسلامی را تغییر دهند./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات