۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۵۴۵۰۹
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

تحول در سایه حرکت جهادی شکل می‌گیرد

تحول در سایه حرکت جهادی شکل می‌گیرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تحول خواهی نیازمند تلاش است، بنابراین تمامی آیاتی که ما را به جهاد دعوت می کند، به تحول خواهی و حرکت به سمت پیشرفت فرا می‌خواند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل ویژگی تحول خواهی را از همان جوانی در خود ایجاد کرده بودند و در مردم نیز این ویژگی را پدید آوردند؛ اگر تعریف تحول را همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در نظر بگیریم، تلاش برای بهتر شدن وضعیت است و روشن می شود که تحول و تحول خواهی تمامی ندارد چراکه هر وضعیتی که تصور شود، می توان وضعیت بهتری را متصور شد.

وی انتقاد را لازمه تحول خواهی عنوان کرد و گفت: کسی که از وضعیت خود راضی باشد و دچار خودشیفتگی شود، از حرکت باز می ماند؛ بر این اساس، انتقاد لازمه تحول خواهی است و کسی که می خواهد حرکت رو به جلو داشته باشد، باید نقاط ضعف را تذکر دهد و برای برطرف شدن آن تلاش کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحول خواهی همواره به معنای اعتراض نیست، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند "گاهی اعتراض لازمه تحول خواهی است" اما خیلی اوقات بیان درست نقاط ضعف در راستای تحول خواهی می تواند حرکت رو به جلو را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این که روایات ما نسبت به خود شیفتگی و عجب، مذمت فراوانی می کند، افزود: عجب به معنای راضی شدن از وضعیت موجود و این راضی شدن، زمینه سازی رکود و جلوگیری از حرکت می شود؛ دعوت به تلاش و فعالیت متمادی و ملامت از رضایت به وضعیت موجود، پایه های دینی فرمایش مقام معظم رهبری درباره تحول بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در خصوص نسبت تحول خواهی با مبانی معرفتی اسلام و حرکت انقلاب اظهار داشت: تلاش مضاعف و پیوسته اصلی ترین شاخصه های دین مبین اسلام است و واژه جهاد به معنای مبارزه و خستگی ناپذیر در پیگیری مطالبات به حق در قرآن کریم بارها اشاره شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیات جهاد ما را به سمت تحول فرا می خواند، تصریح کرد: تحول خواهی به معنای حرکت به سمت وضعیت بهتر نیازمند تلاش است، بنابراین تمامی آیاتی که ما را به جهاد دعوت می کند، به تحول خواهی و حرکت به سمت پیشرفت فرا می خواند.

وی با اشاره به آیه 7 سوره شرح گفت: قرآن به پیامبر اکرم(ص) دستور داده که «فاذا فرغت فانصب»، هر گاهی از کاری فارغ شدی، به کار دیگری بپرداز؛ قرآن در هیچ حالتی اجازه نداره که پیامبر(ص) دست از تلاش و فعالیت بکشد و مؤمنین برای رسیدن به وضعیت بهتر باشد نیز باید تلاش کنند./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات