۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۵۴۶۱۲
آیت‌الله صدیقی شرح داد؛

ابتلای اغنیا به امتحان سخت الهی

ابتلای اغنیا به امتحان سخت الهی
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: خداوند سهم عائله خود را به افراد متمکن سپرده تا با این امر امتحان شوند؛ اغنیا باید این امانت الهی را به صاحبان اصلی‌اش‌ برگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) امروز به‌صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه به تبیین شرح دعای ۴۴ صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از این دعا از خداوند متعال درخواست مال طیب و حلال می‌کند.

وی با بیان اینکه مال انسان باید در مسیر صحیح خرج شود، ادامه داد: کسانی که اموال‌شان را در مسیر انحراف جوانان خرج می‌کنند در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان در کسب مال و ثروت باید به تبعات آن توجه داشته باشد و از اموال حرام اجتناب کند، عنوان کرد: خداوند خودش را در اموال بندگان شریک کرده تا انسان بتواند با خارج کردن آن حق مالش را حلال و طیب کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ادامه داد: خداوند با مقرر کردن خمس بر انسان منت گذاشت تا او با پرداخت این امانت خودش را خادم اهل‌بیت(ع) کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند مالک هستی است، اظهار داشت: اغنیا امنای پروردگار عالمیان هستند، خداوند سهم عائله خود را به غنی و متمکن سپرده تا فقیر و غنی با این امر امتحان شوند، اغنیا باید توجه داشته باشند مال فقرا را که امانت الهی است به صاحبان اصلی‌شان برگردانند.

آیت‌الله صدیقی در خصوص طهارت مال، اظهار داشت: کسانی که زکات مال‌ خود را پرداخت نمی‌کنند اموال‌شان حرام است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بخل را یکی از رذایل اخلاقی برشمرد و گفت: انسان بخیل از خداوند متعال و مردم دور و به جهنم نزدیک است چنین انسانی هرگز نمی‌تواند مردمی باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان بخیل منفور مردم است، عنوان کرد: انسان مال را دوست دارد اما برای رضای الهی مال حرام را کنار می‌زند و غاصب اموال الهی و امام معصوم نیست باطن چنین انسانی پاک و طاهر است.

وی افزود: پرداخت واجبات و دیون مالی صفت ایثار را در وجود انسان ایجاد می‌کند و نی تواند به برخی صفات عالیه مانند انفاق و بخشش و غیره دست یابد انسان با همین صفات می تواند به قرب الهی نائل شود./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ
آیه۱۲۳ سوره انعام
درود خدا و پیامبران الهی و مردم ایران زمین بر مقام معظم رهبری مدظله العالی و سید ابراهیم رئیسی عزیز و تمامی پرسنل با وجدان و شریف قوه قضاییه
انشا... خداوند متعال به تمامی اعضای خانواده مسئولین دین دار با شرف و با وجدان طول عمر با عزت و با برکت عنایت نموده و ریشه و نسل مسئولین منافق،ریاکار، ظالم، دزد،بی شرف و پست فطرتی که لقمه حرام از مال مردم در دهان زن و فرزندانشان می گزارند را قطع نماید.
((مسلما رهبر فقید و فرهیخته و با تدبیر این انقلاب اجازه نخواهند داد که این انقلاب را که با خون هزاران شهید قبل و بعد از انقلاب و رنج و درد محرومین به این نقطه رسیده است عده ای دزد و مفسد به ارث برند.))
0
0