۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۵۴۸۹۳

وقف ۵۰ میلیارد تومانی در شهرستان نور برای کمک به ایتام و ترویج فرهنگ دینی

وقف ۵۰ میلیارد تومانی در شهرستان نور برای کمک به ایتام و ترویج فرهنگ دینی
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور، جزئیات وقف مجتمع تجاری «عروس دریا» به ارزش ۵۰ میلیارد تومان برای کمک به ایتام و ترویج فرهنگ قرآنی را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری، رییس اداره اوقاف امور خیریه نور اظهار داشت: نخستین وقف جدید در سال جاری در شهرستان نور مربوط به واقف خیراندیش حاج محمد چراغی است.
 
وی با اشاره به این که این واقف خیراندیش سال ۱۳۹۶ دو دانگ از یک مجتمع تجاری را وقف کرده بود، افزود: در روز‌های گذشته چهار دانگ دیگر مشاع عرصه و عیان این مجتمع تجاری شامل واحد‌های تجاری، رستوران، تالار و پارکینگ در پنج طبقه به ارزش ۵۰ میلیارد تومان به نیت کمک به ایتام، ترویج فرهنک قرآنی، امور فرهنگی، کمک به نیازمندان و مستمندان و هزینه مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان در شهرستان نور وقف کرد.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور خاطرنشان کرد: واقف خیراندیش برای این موقوفه متولی در نظر گرفته و عواید آن توسط متولی و بر اساس نیت واقف هزینه خواهد شد.
 
حجت الاسلام توپاحیدری ضمن تشکر و قدردانی از واقف خیراندیش حاج محمدعلی چراغی تصریح کرد: قرار است مراسم افتتاحیه این مجتمع با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شود.
 
وی خاطرنشان کرد: قرار است یک ساختمان ۷۵۰ متری خانه ایتام به نام بچه‌های آسمان توسط این خیرنیک اندیش به نیت کمک به نیازمندان و مستمندان و هزینه‌های موسسه خیریه بچه‌های آسمان وقف شود و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این مراسم با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شود.
 
حجت الاسلام توپاحیدری با بیان این که وقف صدقه جاریه است، از خیران و افراد ثروتمند خواست، نیاز‌های روز جامعه را بسنجند و اموال خود را در این مورد وقف کنند.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های ایجاد وقف و موقوفات رفع نیاز‌های جامعه است، در واقع تا در جامعه یا در هر بخشی نیازی دیده می‌شود، برای رفع آن نیاز وقف می‌آید.
 
وی با اشاره به این که یکی از خصوصیات انسان مؤمن تخصیص دادن قسمتی از مالش برای نیازمندان است، گفت: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که دائماً صرف آن شود.
 
حجت الاسلام توپاحیدری از شش وقف به نیت ترویج فرهنگ قرآنی، علمی و آموزشی، کمک به نیازمندان و ایتام و مسائل روز جامعه در سال گذشته در شهرستان نور خبر داد./950/د102/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات