۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۵۴۹۷۸

کمک به فلسطین یا علنی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

کمک به فلسطین یا علنی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
حکام کشورهای عربی نظیر امارات، در حالی با دست های آغشته شده به خون مردم مظلوم یمن، درپی کمک به فلسطین هستند که اهداف دیگری پشت پرده این اقدام نهفته شده است.

خبرگزاری رسا - بین الملل: برای دومین بار طی یک ماه اخیر، فرودگاه بین المللی «بن گوریون» شاهد حضور علنی هواپیماهای اماراتی بود.

علت حضور این هواپیماها در سرزمین های اشغالی، کمک امارات به ساکنان نوار غزه و کرانه باختری اعلام شده است.

اما این خبر موجب بروز چند سوال و علامت تعجب برای ذهن هر مخاطبی می شود که آیا حقیقتا ارسال کمک های پزشکی برای تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و ساکنان نوار غزه، به جهت یاری رسانی به مردم مظلوم فلسطین است یا جهت عبور از مرحله عادی سازی به مرحله ایجاد روابط علنی با رژیم صهیونیستی؟

اگر حقیقتا، حاکمان امارات می خواستند که به مردم فلسطین کمک کنند، چه ضرورتی داشت که هواپیمای خود را در تل آویو فرود بیاورند؟

آیا این اقدام، یک حرکت سیاسی است و یا حرکت بشر دوستانه و انسان دوستانه؟

هر انسان منصفی اگر کمترین مطالعه در مورد سیاست خارجه امارات داشته باشد، می داند که این اقدام آنها یک حرکت نمایشی و ناشیانه است.

این اقدام آن قدر نخ نما بود که حتی مسؤولان تشکیلات خودگردان به نقد آن پرداختند و خاطرنشان ساختند که چرا با طرف های فلسطینی در این زمینه هماهنگی صورت گرفته نشده است.

حاکمان امارات در حالی ماسک حقوق بشر و انسان دوستانه بر چهره پلید خود می زنند که در کنار عربستان سعودی، بحرین و مصر نقش بسیار اساسی در اجرای طرح شوم معامله قرن، داشته و دارند.

دست حاکمان کشورهای مرتجع عربی به خون مردم بی گناه و مظلوم یمن و لیبی آغشته است و با محاصره شدید، اجازه کمک رسانی به آنان را در وضعیت کنونی که جهان با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، نمی دهند و ملت این دو کشور را قربانی سیاست های توسعه طلبانه خود برای رقابت با سایر کشورها کرده اند.

این نوع کمک کردن امارات از کمک نکردنشان بدتر است. حاکمان اماراتی انسان های گرگ صفتی هستند که دست هایشان به خون انسان های بی گناه بسیاری در فلسطین و یمن آلوده است و اکنون به ظاهر و با سر و صدای رسانی درپی ترمیم چهره خود هستند.

از طرف دیگر حاکمان امارات به علت تردد بسیار به تل آویو و تلاش جهت ارتباط با رژیم کودک کش اسرائیل، به منفور ترین چهره عربی در میان مردم فلسطین طی 2 سال گذشته تبدیل شده اند.

به طور قطع، جبهه انقلاب، آزادی خواهان جهان و مردم فلسطین، فریب این سیاسی بازی های، اماراتی را نمی خورند و توطئه های آنان را برملا می کنند.

نویسنده: حجت الاسلام عارف ابراهیمی کارشناس مسائل بین الملل

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ساداتی
Germany
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
معمولا سردبیران و مدیر مسولان سایت ها در مواقع خاص اقدام به انتشار یادداشت به نام خود در سایت می کنند که موضوع مهمی باشد برای مثال آقای فضائلی سایت فارس امروز در باب نامه خوئینی ها مطلبی نوشته و منتشر کرده است به نظر بنده کمترین اینکه سردبیر رسا در هر موضوعی مطلبی به نام خود در سایت منتشر می کند کمی دافعه دارد و مخاطب نمی پسند و باعث بی اثر شدن وزنه و اعتبار قلم سردبیر می شود
0
0