۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۵۴۹۸۷

گزارشی از تازه های نشر در افغانستان

گزارشی از تازه های نشر در افغانستان
در کتاب «دو زخم بر یک پیکر (از کابل تا قدس)» به طور مفصل به ابعاد جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در افغانستان و نیز فلسطین اشغالی پرداخته شده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، در تازه های نشر افغانستان، دو کتاب خدمت مخاطبان معرفی می شود:

 دو زخم بر یک پیکر (از کابل تا قدس)

این کتاب که در چهار جلد منتشر شده به طور مفصل به ابعاد جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در افغانستان و نیز فلسطین اشغالی پرداخته است. در این کتاب ضمن تشریح جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، بیان عوامل این وقایع، نقطه نظر کارشناسان و علمای افغان نیز به تفصیل آمده است. عناوینی همچون" فلسطین سرزمین خون و شهادت، حمایت از حزب الله حمایت از اسلام است، درس هایی از نبرد لبنان، نقض حقوق مردم فلسطین، روز جهانی قدس و شکل گیری آن در افغانستان" ازجمله فصل های این کتاب را تشکیل می دهد.

شکل گیری بحران در افغانستان و حضور نیروهای بیگانه در این کشور و جنایت آنان علیه غیرنظامیان افغان، به روند شکل گیری شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در این کشور و اقدام های آن نیز پرداخته شده است. مجموعه ای از مقاله ها و بیانیه های نهادهای مردمی افغان درحمایت از مسلمانان فلسطین و نیز محکومیت جنایات نیروهای آمریکایی در افغانستان در این کتاب به چاپ رسیده است.

عصر دلاوران

عصر دلاوران از سال ۱۷۹۳ میلادی آغاز می‌شود، در این سال اعلیحضرت تیمور شاه چشم از جهان پوشید و از آنجا که شهریار درانی ولیعهد خویش را رسماً انتخاب نکرده بود، جدال بر سر تاج و تخت میان شاهزادگان درانی آغاز می‌شود، و در آخر بهترین و شجاع‌ترین آنها بر تخت سلطنت درانی تکیه می‌زند و تاج پادشاهی را بر سر می‌گذارد./983/ب

ارسال نظرات