۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۵۵۰۴۱

آزادی ۱۳۰ نفر از زندانیان واجد شرایط عفو در خوزستان

آزادی ۱۳۰ نفر از زندانیان واجد شرایط عفو در خوزستان
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: بیش از ۱۳۰ نفر از زندانیان واجد شرایط عفو در این استان آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی، رییس کل دادگستری استان خوزستان، پیش از ظهر امروز، در جمع خبرنگاران، با اشاره به تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی استان پیرامون ساماندهی و کاهش پایدار جمعیت کیفری اظهارداشت: تاکنون بیش از ۷۵۰ پرونده عفو زندانیان واجد شرایط خوزستان به تایید رسیده که تمامی پرونده‌های زندانیان محکوم با دقت و به صورت حضوری (حضور قضات در زندان‌ها و اداره کل زندان‌ها) بررسی شد.

رییس کل دادگستری استان خوزستان بیان داشت: با نگاه به پیشینه زندانی، شرایط اخلاقی و اصلاح رفتار وی در زندان و سایر جوانب امر، افراد واجد شرایط احصاء و پرونده‌های آنان با دقت در کمیته‌های عفو و بررسی حوزه‌های قضائی تابعه استان بازبینی و به کمیسیون عفو دادگستری کل ارائه شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در این کمسیون نیز با حضور اعضاء، بررسی نهائی معمول و در مجموع پیشنهاد عفو و آزادی بیش از ۷۰۰ زندانی واجد شرایط به مرکز داده شد که در مرحله اول اجرای این پیشنهاد‌ها و به مناسبت عفو اعطای مقام معظم رهبری در عید فطر، ۱۳۰ زندانی واجد شرایط مشمول عفو شده و با رأفت نظام اسلامی از زندان آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و  ۴۰۰ مورد بازدید روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها، قضات محاکم و تجدید نظر و دادگاه‌ها، دادسرا‌ها از زندان‌ها صورت گرفته است، اضافه کرد: می‌توان گفت در این بازدیدها، مراجع قضائی با تمامی زندانیان دیدار چهره به چهره داشته و ضمن بررسی مسائل و درخواست‌ها و مشکلات قضائی آنان، دستورات لازم را صادر کردند.

وی گفت: با همکاری انجمن‌های حمایت زندانیان و ستاد دیه موجبات آزادی ده‌ها زندانی واجد شرایط نیز با اخذ رضایت از شکات فراهم گردید./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات