۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۵۵۰۸۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مسؤولان از موضع اقتدار با آمریکا و اروپایی‌ها برخورد کنند

مسؤولان از موضع اقتدار با آمریکا و اروپایی‌ها برخورد کنند
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه هیبت پوشالی آمریکا فرو ریخته است، گفت: هنوز برخی‌ها در داخل نسبت به آمریکا و غرب منفعلانه صحبت می‌کنند و این مایه تأسف است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نماز جمعه این هفته پس از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، با رعایت محدودیت‌های ویژه و پروتکل‌های بهداشتی با حضور محدودی از مردم در مصلای بزرگ شهرکرد برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به بیان چند جمله کوتاه در خطبه‌ها بسنده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که پس از چند ماه دوباره توفیق شد نماز جمعه در مرکز استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، ابراز کرد: الحمدالله به خوبی توانستیم به مبارزه و کنترل کرونا برویم؛ این رویه باید همچنان ادامه پیدا کند تا ضایعات به حداقل برسد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کرونا تمام نشده است و همه برنامه‌ها و اجتماعات باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و طبق دستورالعمل‌ها انجام شود، اظهار کرد: متأسفانه در روز‌های گذشته برگزاری مجالس عروسی و مراسم‌های مختص اموات در برخی نقاط استان آسیب زا بوده است که باید این امر مورد توجه جدی عموم مردم قرار گیرد؛ اگر نمی‌توانیم فاصله گذاری اجتماعی و شرایط بهداشتی را رعایت کنیم هیچ الزامی به برگزاری مراسمات و اجتماعات نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به ۲۳ خرداد ماه سال ۵۹، سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز در بسیاری از عرصه‌های کشور نیازمند انقلاب فرهنگی هستیم؛ باید فرهنگ در عرصه آموزش، اقتصاد، کسب و کار، تولید، سبک زندگی، سیاست خارجه و مدیریت کشور متحول شود و در این بین متولیان شورای انقلاب فرهنگی نقش اساسی دارند.

وی همچنین با اشاره به ۲۷ خردادماه سال ۵۸، سالروز تشکیل جهاد سازندگی خاطرنشان کرد: به یقین در شرایط کنونی کشور نقش جهاد کشاورزی در تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد غیرقابل انکار است؛ امروز مهمترین رسالت جهاد کشاورزی و متولیان این امر در قطع کردن دست دشمن و استقلال کشور خلاصه می‌شود و این چیز کمی نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۵ شوال تصریح کرد: باید امروز مکتب امام صادق (ع) را بهترین الگو برای خود در تمام عرصه‌ها خصوصا در شرایط کرونا قرار دهیم چراکه این مکتب هم مکتب بندگی است و هم مکتب مواسات و کمک مؤمنانه که به خوبی در ایام کرونایی خود را نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه کرونا نشان داد بسیاری از کشور‌های مدعی دنیا فقط ظاهری بزک کرده دارند و در عمل هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند، افزود: امروز در دنیا دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که آمریکا یک ابر قدرت است؛ هیبت پوشالی آمریکا فرو ریخته و روز به روز به سمت افول نزدیک‌تر می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از اینکه هنوز برخی‌ها در داخل نسبت به آمریکا و غرب منفعلانه صحبت می‌کنند و این مایه تأسف است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز در بهترین جایگاه اقتدار قرار دارد و این اقتدار را در همه عرصه‌ها به خوبی نشان داده است؛ مسؤولان از جایگاه اقتدار با آمریکا و سایر کشور‌های اروپایی برخورد کنند که این خواسته مردم نیز هست./۹۴۵۷/پ210/ف
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات