۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۵۵۰۹۴
نماینده پارلمان عراق:

سفارت آمریکا درپی سوق دادن مقاومت به سمت رویارویی با مردم است

سفارت آمریکا درپی سوق دادن مقاومت به سمت رویارویی با مردم است
یک نماینده پارلمان عراق از تلاش‌های گسترده آمریکا برای ایجاد هرج و مرج در این کشور خبر داد و اظهار داشت که سفارت آمریکا درپی هرج و مرج در عراق است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عدی عواد» نماینده پارلمان از فراکسیون صادقون در گفت وگو با برنامه «اقصر الطرق» در شبکه الشرقیه نیوز اظهار داشت : عملکرد دولت مصطفی الکاظمی به شکل کنونی، کشور را به سمت نامعلومی خواهد برد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از گروه ها هستند که از سفارت آمریکا پول و برنامه دریافت می کنند تا محور مقاومت و از جمله عصائب اهل الحق را به سمت رویارویی با مردم سوق دهند به همین دلیل ما دفاتر خود را در استان ها تعطیل کردیم و اطلاعاتی را که در اختیار داشتیم به دیگر گروه های مقاومت نیز دادیم.

عواد اظهار داشت : این گروه ها در مقابل پولی که از سفارت آمریکا دریافت می کنند، به دنبال ایجاد هرج و مرج در کشور هستند.

نماینده خاطر نشان کرد : یکی از اهرم های فشار آمریکا علیه عراق، بهره برداری از خشم مردمی است.

تاکید نماینده عراقی بر تماس دولت با پارلمان درباره گفت‌وگو با آمریکا

«محمد کریم» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به سایت المعلومه گفت: هرگونه توافقنامه‌ای که دولت امضا می‌کند، باید به تصویب پارلمان برسد؛ همانطور که درخصوص توافقنامه بین بغداد و واشنگتن در دهه گذشته روی داد و درپی آن نیروهای آمریکایی از عراق خارج شدند.

وی افزود: دولت باید درتماس با پارلمان و طرف‌های سیاسی درخصوص گفت‌وگوها با طرف آمریکایی قبل از امضای توافقنامه‌های جدید باشد.

کریم گفت: پارلمان نظر خود درباره حضور آمریکا را گفته و تصمیم اخراج نیروهای خارجی از کشور را اتخاذ کرده است.

وی افزود: آمریکا تلاش می‌کند که نقشه راهی برای بازگشت به عراق ترسیم کند و این درحالی است که بغداد تصمیم قطعی خود برای اخراج این نیروها را گرفته است.

اولین واکنش وزارت خارجه عراق به گفت‌وگوی بغداد و واشنگتن

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز در سخنانی گفت: تیم گفت‌وگو کننده عراقی به ریاست «عبدالکریم هاشم» قائم مقام ارشد اولین جلسه گفت‌وگوی راهبردی را از طریق ویدئو کنفرانس با تیم گفت‌وگو کننده آمریکایی براساس توافقنامه راهبردی امضا شده بین دو کشور در سال 2008 میلادی برگزار کرد.

وی افزود: در اولین جلسه گفت‌وگوی راهبردی بین عراق و آمریکا روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

الصحاف گفت: دو تیم گفت‌وگو کننده بر تلاش خود برای تحکیم روابط در سایه دولت جدید عراق به ریاست مصطفی الکاظمی تاکید کردند.

وی تصریح کرد: این جلسه سرآغازی برای یک سلسله جلسات دیگر گفت‌وگوی راهبردی خواهد بود و امید است که جلسه آینده به طور مستقیم در واشنگتن در زمان مهیا شدن شرایط مناسب برگزار شود.

تسنیم

ارسال نظرات