۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۵۴۹۳۳
الحشد الشعبی:

به توافق یا وعده‌های آمریکا هیچ اعتمادی نداریم

به توافق یا وعده‌های آمریکا هیچ اعتمادی نداریم
یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی در عراق تأکید کرد که الحشد الشعبی به هیچ توافق یا وعده‌ای از جانب آمریکا اعتماد ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «ابو مهدی الکرعاوی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا به هیچ یک از توافقات خود پایبند نیست.

الکرعاوی به پایگاه خبری المعلومه گفت که «الحشد الشعبی به هیچ توافق یا وعده‌ای از سوی آمریکا اعتماد ندارد».

وی تأکید کرد، منافع آمریکا برای این کشور، فراتر از هر چیزی بوده و آماده است برای منافع خود، تمامی توافقات را لغو کند؛ همان گونه که این کار را در قبال جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

مقصود این فرمانده الحشد، خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران موسوم به برجام است که در سال ۱۳۹۷ صورت گرفت.

الکرعاوی بر این باور است که هر گونه مذاکره سیاسی یا اقتصادی با طرف آمریکایی باید به سود هژمونی و عمق منطقه‌ای عراق باشد، حاکمیت این کشور را حفظ کند و برای عراق، مثمر ثمر باشد.

وی در پایان نسبت به حصول هر گونه توافقی که به صورت مبهم حاصل شود و هدف از آن، حفظ منافع آمریکا در عراق باشد، هشدار داد.

«هشام داوود» مشاور نخست وزیر عراق خبر داد که قرار است مذاکرات با واشنگتن در روز پنجشنبه ۲۲ خرداد ماه آغاز شود و شامل مسائل اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی و صنعتی است.

با وجود اظهارات داوود، هدف آمریکا از این مذاکرات، یافتن توجیهی برای تداوم حضور نظامی و اشغالگرانه خود در عراق است.

پارلمان عراق ۱۵ دی ۱۳۹۸ و در واکنش به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس فقید الحشد الشعبی،  طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر پیشین عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت که منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند.

فارس

ارسال نظرات