۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۵۵۰۱۸
عالم اهل سنت عراقی:

تاخیر در اخراج نظامیان خارجی جایز نیست

تاخیر در اخراج نظامیان خارجی جایز نیست
رییس «جمعیت علمای عراق» با تأکید بر لزوم اخراج نظامیان خارجی از این کشور، تأکید کرد که هیچ جای تأخیر در این مسأله وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا رییس جمعیت علمای و از علمای دینی سرشناس اهل سنت در عراق، بر لزوم اخراج نیروهای خارجی از این کشور تأکید کرد.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «باید اخراج نیروهای خارجی از کشور در هر گونه توافقی [احتمالی با آمریکا]، وجود داشته باشد».

الملا تصریح کرد، هیچ جای تأخیری در اخراج نظامیان خارجی از عراق وجود ندارد؛ به ویژه اینکه عراق تصمیم ویژه‌ای در این زمینه اتخاذ کرده است.

وی در پایان توئیت خود نوشت: ارتش و حشد ما، قادر هستند این مسؤولیت (دفاع از عراق) را به صورت کامل بر عهده گیرند».

در همین ارتباط، «فاضل الفتلاوی» عضو ائتلاف «الفتح» عراق تأکید کرد که در صدر اولویت‌های مذاکرات آمریکا و عراق باید، پایبندی به مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی قرار داشته باشد.

وی تأکید کرد که افزون بر این مسئله، نباید در این مذاکرات به نیروهای آمریکایی اجازه داد که در داخل عراق حضور داشته باشند.

قرار است امروز، رسما آنچه گفت‌وگوی راهبردی بغداد – واشنگتن درباره نحوه ادامه همکاری دوجانبه در سایه شکست داعش در عراق خوانده می‌شود، از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شود.

پارلمان عراق پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی دو روز پس از ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در اقدام تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هومن
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
یانکی برگرد به خونه ات.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
احسنت
0
0