۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۵۵۲۰۹
مدیر مدرسه علمیه امام القائم:

حوزه علمیه تحول ‌یافته می‌تواند طلبه تراز انقلاب تربیت کند

حوزه علمیه تحول ‌یافته می‌تواند طلبه تراز انقلاب تربیت کند
حجت الاسلام والمسلمین بدری توجه به تحقیق و پژوهش را مبنای تحول در حوزه دانست و گفت: حوزه علمیه تحول‌یافته می‌تواند طلبه تراز انقلاب تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر اینکه تحول‌خواهی باید بر مبنای تعالیم دینی و روحیه انقلابی باشد، گفت: نظام جمهوری اسلامی تحول بزرگی در حوزه‌های علمیه ایجاد کرد.

وی توجه به تحقیق و پژوهش را مبنای تحول در حوزه دانست و ادامه داد: تحول در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه از جمله تحولاتی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با درایت امامین انقلاب در حوزه علمیه اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ابراز کرد: رهبر انقلاب در این دیدار تأکید داشتند که حکومت اسلامی به حوزه علمیه پرمغز، صاحب علم، پویا، نوآور و آشنا با نیازهای روز جامعه نیازمند است.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) ادامه داد: حوزه علمیه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را باید به‌منظور پاسخگویی به نیازهای روز جامعه بشری انجام دهد تا بتواند در همه عرصه‌ها پاسخگو باشد.

وی با تأکید بر اینکه شیوه نظام آموزشی حوزه علمیه باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که بتواند طلبه پژوهش محور تربیت کند، اظهار داشت: حوزه علمیه تحول‌یافته می‌تواند طلبه تراز انقلاب تربیت کند طلبه‌ای که بتواند از علوم مختلف نکات مورد نیاز جامعه را استخراج و در عرصه‌های مختلف صاحب ‌نظر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با بیان اینکه روحانی و طلبه باید اهل ‌قلم و مطالعه آثار و تألیفات بزرگان باشد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طلاب جوان آثار پژوهشی ارزشمندی را در موضوعات و مباحث علمی مختلف تهیه و تا کنون ارائه دادند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) در پایان خاطرنشان کرد: طلاب بدانند فرمایشات رهبر انقلاب راه گشا برای فعالیت‌های پژوهشی خواهد بود و نباید از بیانات و توصیه‌های ایشان غفلت کنند./813/ت302/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات