۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۵۵۲۲۵
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی تأکید کرد؛

مبارزه علمی با خرافات؛ از اهداف عالی مرکز تخصصی مهدویت

مبارزه علمی با خرافات؛ از اهداف عالی مرکز تخصصی مهدویت
مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: تعمیق مباحث مهدویت از طریق تقویت پشتوانه علمی و مبارزه با اوهام و خرافات برخی سودجویان از اهداف عالی مرکز تخصصی مهدویت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در این مرکز برگزار شد، گفت: فقدان پشتوانه علمی و تحقیقی در موضوعات دینی مخاطرات فراوانی را برای جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با بیان اینکه در جریان شیوع کرونا برخی به دنبال تحمیل گمان های غیر علمی خود بودند، عنوان کرد: ثبات علمی مجموعه پزشکی کشور مانع تاثیرگذاری گمان ها شد که در مسائل دینی نیز باید پشتوانه نیرومند علمی مانع رواج اوهام شود.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به نظر مراجع و رهبر انقلاب در خصوص طرح علمی مباحث مهدویت، اظهار داشت: اگر در مباحث مهدویت پشتوانه ها علمی به صورت سازمان یافته وجود نداشته باشد، اوهام جایگزین واقعیات خواهد شد.

وی افزود: تعمیق مباحث مهدویت از طریق تقویت پشتوانه علمی و مبارزه با اوهام و خرافات برخی سودجویان از اهداف عالی مرکز تخصصی مهدویت است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی محور مبارزه با فرق انحرافی را آموزش صحیح دانست و ابراز کرد: فرقه ضاله یمانی موجب انحرافاتی در میان مردم شده است که مرکز تخصصی مهدویت با تالیف کتب مختلف و برگزاری برنامه های گوناگون در حال مبارزه علمی با این فرقه است.

وی با اشاره به تمدید 10 روزه ثبت نام در پذیرش سطح 3 مرکز تخصصی مهدویت، گفت: عمده ترین آموزش های این مرکز در سطح سه و چهار رشته تخصصی مهدویت است که رشته های هر دو سطح به تصویب شورای عالی حوزه علمیه رسیده است./1350/پ202/ف

ارسال نظرات