۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۵۵۲۲۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

امام شناسی در اولویت فعالیت‌های آموزشی طرح صالحین قرار گیرد

امام شناسی در اولویت فعالیت‌های آموزشی طرح صالحین قرار گیرد
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اهتمام ویژه بر تبیین شخصیت و منش امام برای جوانان، گفت: باید امام را در جامعه دینی و حلقه‌های صالحین بیشتر معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با اساتید طرح شجره طیبه صالحین، با اشاره به نقش امام راحل در تربیت عمومی جامعه، گفت: امام حق حیات، حق بصیرت افزایی و حق عزت و کرامت به گردن همه ما دارد.

وی افزود: امام «چه بودیم»را برای ما تشریح کرد، «چه شدیم» را برای ما تبیین و «چه بشویم» را برای ما ترسیم کرد و این‌گونه آینده انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اولین و بارزترین گام خودسازی امام این بود که امام خود را نمی‌دید و همیشه خدا را می‌دید؛ زیرا از خود عبور کرده و به خدا رسیده بود. امام در فتح خرمشهر خود فرمانده کل قوا بود و همه به‌فرمان او خرمشهر را فتح کردند؛ اما از خود گذشت و فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: امام عالم را محضر خدا می‌دید و کسی که عالم را محضر خدا ببیند جهان را زیبا می‌بیند، البته هر چند بیان این جمله به زبان آسان است؛ اما امام آن را در عالم بیرون اجرایی کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اهتمام ویژه مربیان طرح شجره طیبه صالحین بر تبیین شخصیت و منش امام برای جوانان، اظهار کرد: باید امام را در جامعه دینی و حلقه‌های صالحین این‌طور معرفی کنیم که امام به‌عنوان الگوی ما به قله و کوه بندگی راه یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام علی (ع) در کلمات قصار می‌فرماید «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَینَهُ وَ بَینَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَینَهُ وَ بَینَ النَّاسِ»؛ یعنی کسی که میان خود و خدا را اصلاح کند خداوند میان او و مردم را اصلاح خواهد کرد که این موضوع را به عینه در حیات امام راحل شاهد بودیم.

وی ادامه داد: امام اول، امام صالح شد و بعد توانست جامعه را اصلاح کرده و نقش مصلح بودن خود را ایفا کند؛ به‌گونه‌ای که یک جامعه انقلابی به وجود آورد./9314/پ210/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات