۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۵۵۲۳۷
مدیر حوزه علمیه کوهدشت:

حوزه با تحول مثبت از پاسخگویی به نیازهای جامعه عقب نمی ماند

حوزه با تحول مثبت از پاسخگویی به نیازهای جامعه عقب نمی ماند
حجت الاسلام سبحانی به رسالت حوزه در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: برای نقش آفرینی به موقع در این زمینه ها حوزه باید به روز باشد.

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر حوزه علمیه کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت تحول در حوزه علمیه تأکید کرد و بیان داشت: حوزه علمیه باید پا به پای زمان پیش برود.

وی با بیان اینکه برای اینکه حوزه علمیه بتواند به رسالت خود عمل کند و از جامعه عقب نماند، باید همواره به سمت تحول و رشد و پیشرفت پیش برود، ادامه داد: حوزه علمیه باید همواره آمادگی پاسخگویی به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد نیاز جامعه را داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت بر ضرورت به روز بودن حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: این مهم در سایه تحول آفرینی محقق می شود و حوزه باید آمادگی لازم برای پاسخگویی به شبهات دشمن در هر زمان را داشته باشد.

وی ادامه داد: آمادگی حوزه علمیه در هر زمینه ای به ویژه در زمینه مقابله و مبارزه با هجمه ها و آسیب های اجتماعی لازمه جلوگیری از آلوده شدن ذهن مردم و نسل جوان است، باید با بهره مندی از فرصت ها به ویژه فرصت فضای مجازی پیام دین را به مردم برساند.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به تلاش دشمن برای رواج فساد، بی بند و باری، بی عفتی و گمراه کردن جوانان اظهار داشت: تحول در آموزش، تحقیق و پژوهش امری ضروری برای مقابله با توطئه های دشمن و حفظ سلامت جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: عقب ماندن حوزه از زمانه مصیبت بزرگی را در پی خواهد داشت، در این راستا همه موظف هستیم با ایجاد تغییر و نگرش در روند آموزشی طلاب و تربیت جوانانی نخبه و توانمند در هدایت جامعه و حفظ سلامت روحی و معنوی جوانان ایفای نقش کنیم./9451/ت303/ق

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات