۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۵۵۲۴۱
آیت الله تحریری:

مؤمنان به مقام صابران غبطه می‌خورند

مؤمنان به مقام صابران غبطه می‌خورند
آیت الله تحریری صبر را همتای ایمان و صبر صابران را موجب غبطه خوردن دیگران دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه شرح دعای چهل حدیث امام خمینی(ره) که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: صبر همتا و از ارکان ایمان است.

وی افزود: نظام عالم ماده به‌گونه‌ای خلق‌شده که انسان در زندگی دنیوی با برخی امور نامطلوب مواجه می‌شود و با صبر و شکیبایی است که می‌تواند خود را از تزلزل و نابودی نجات دهد.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه منافع و سود انسان در صبر و شکیبایی است، ابراز کرد: صبر از کمالاتی است که سبب می‌شود دیگران به حال صابر غبطه بخورند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: این‌گونه نیست که در عالم دنیا راه برای کسب کمالات هموار باشد و مانعی در این مسیر وجود نداشته باشد؛ مؤمنان در رسیدن به کمالات اهل صبر و استقامت هستند.

وی با استناد به روایات، عنوان کرد: اگر مؤمنی در ابتلائات صبر کرد و از وظایف خود غافل نشد خداوند متعال به او اجر و پاداش ویژه می‌دهد.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه عبادات انسان باید با صبر همراه باشد، عنوان کرد: صبر و شکیبایی تأثیر اعمال صالح بر وجود انسان است. ابعاد صبر در طاعت، معصیت و مصیبت معنا می‌شود که روایات زیادی در این زمینه وارد شده است./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امین کریمی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۸
با تشکر
چیزی به نام دعای چهل حدیث نداریم.بلکه چهل حدیث داریم.
0
0