۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۶۵۵۳۳۶
رییس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه تبیین کرد؛

فروپاشی؛ سرنوشت محتوم نظام سرمایه‌داری

فروپاشی؛ سرنوشت محتوم نظام سرمایه‌داری
حجت الاسلام خیری گفت: تمدن غربی نمی‌تواند تمدن مستمر و پایداری باشد، تمدن غرب همسو و منطبق با نیازهای انسان نیست و نتوانسته خلأ معنوی افراد جامعه را پر کند.

حجت الاسلام حسن خیری، رییس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، گفت: تمدن غربی نمی‌تواند تمدن مستمر و پایداری باشد، تمدن غرب همسو و منطبق با نیازهای انسان نیست و نتوانسته خلأ معنوی افراد جامعه را پر کند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: نظام سرمایه داری که در غرب حاکم است، سرنوشتی به جز فروپاشی ندارد و بی عدالتی، ظلم و بیداری جامعه از علت های اصلی فرو پاشی نظام غرب می باشد.

حجت الاسلام خیری درباره نقش جریان مقاومت و پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در چالش با آمریکا بیان کرد: رویکرد مقاومت در راستای تمدن اسلامی است که بر مبنای حقانیت و بر پایه سنت‎هایی است که خدای متعال برای جامعه انسانی مقرر کرده است.

رییس مرکز مطالعات دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر جنبش هایی که در مقابل زورگویان دنیا هستند مانند اعتراض ونزوئلا به زیاده خواهی های آمریکا، به واسطه الگوگیری از جمهوری اسلامی و تکیه بر جریان مقاومت شکل گرفته است.

حجت الاسلام خیری یادآور شد: به اذعان اندیشمندان غربی دو جبهه ای که در دنیا شاخص شده، جبهه اسلام و کفر است که جبهه اسلام و جریان مقاومت را جمهوری اسلامی در دست دارد و پیشرو آن شده است و جبهه کفر هم به سرکردگی شیطان بزرگ یعنی آمریکا اداره می‎شود.

وی درباره علت بازسازی اقتدار آمریکا توسط جریان غربگرا گفت: طبیعی است که حیات عده‌ای در داخل اعم از حیات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اجتماعی آنها بر پایه حیات آمریکا است و برخی هم به خاطر فقر فرهنگی که دارند، دنبال بازسازی اقتدار آمریکا می باشند.

رییس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، درباره تحول آفرینی در نظام اسلامی ابراز داشت: اساسا تحول در ذات اسلام است، برای این که تحول رخ دهد، باید انسان ها بخواهند و تلاش کنند و باید جهاد اصغر و جهاد اکبر داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: تحول شاخصه‎ انسان ‎های بزرگی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری است و هر دگرگونی مطلوب نیست، دگرگونی مطلوب است که منطبق با شریعت باشد.

حجت الاسلام خیری، نحوه تبلیغات انتخاباتی برخی کاندیداها را نوعی عقبگرد خواند و بیان کرد: در اوایل انقلاب کاندیداها بر اساس صداقت و پایبندی به شریعت اسلام تبلیغ می‎کردند؛ اما امروزه متأسفانه برای این که عده‌ای رأی بیاورند شانتاژ تبلیغاتی می کنند و تهییج جنسیتی راه می اندازند و کارهای ضد فرهنگی همانند غرب انجام می‎دهند./908/ت302/ف

ارسال نظرات