۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۵۵۳۴۲
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

برخی خواص در شناخت اهداف دشمن از مردم عقب هستند

برخی خواص در شناخت اهداف دشمن از مردم عقب هستند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تبیین علل استحاله و عقبگرد برخی از مسؤولان نظام، بی‌بصیرتی برخی از مسؤولان را دلیل اصرار بر مذاکره با آمریکا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به استحاله برخی از مسؤولان نظام اسلامی اظهار داشت: مهم ترین عامل این استحاله و عقبگرد که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کردند، مسأله خواص بی بصیرت است که مردم هم در این خصوص شعار "خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت" را سر می دادند؛ بصیرت، از مهم ترین عواملی است که سبب مقاومت ما در مقابل در برابر دشمن می شود.

وی ضمن اشاره به تعاریفی از بصیرت گفت: بصیرت یعنی اهداف و تاکتیک های دشمن را به خوبی بشناسیم و نسبت به توطئه های دشمن شناخت خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه برخی از خواص نسبت به شناخت اهداف دشمنان از مردم عقب هستند، تصریح کرد: اکنون هم هنوز بحث مذاکره با آمریکا نخشکیده است که مسلماً اینها به خاطر ضعف در بصیرت است.

وی شیفته غرب و تکیه بر توسعه غربی را از دیگر علت های استحاله و عقبگرد برخی از مسؤولان نظام عنوان کرد و افزود: برخی از مسؤولان دچار نوعی خودباختگی و عدم اعتماد به خود و ظرفیت های ملی و بومی و نیروهای فراوان متخصص انسانی مملکت هستند که این مسأله از مشکلات کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خصوص وجود توسعه غربی در ذهن مسؤولان استحاله شده، اظهار داشت: با وجود این که زمینه برای اعتماد به خود فراهم است، اما متأسفانه مسؤولان استحاله شده و عقبگرد کرده، باز هنوز توسعه غربی را در ذهن دارند.

وی ضمن بیان خاطره ای از دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب گفت: ضعف اعتقادی، از دیگر علت های استحاله برخی از مسؤولان است که باید گفت که برخی از مسؤولان ما دچار این آفت هستند؛ در یکی از دیدارهایی که نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خدمت مقام معظم رهبری بودیم، آیاتی مطرح شد که باور داشته باشیم که خداوند ما را یاری می کند و با ما است؛ اگر باور داشته باشیم که در مسیری و جهتی قرار گرفتیم که خدا با ماست، دیگر به چیز دیگری نیاز نداریم و در مقابل دیگر مخلوقات عزت خود را از دست نمی دهیم.

وی در پایان بر ضرورت روی کار آمدن مسؤولان شایسته برای خدمت به ملت ایران تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی نسبت به این باور اعتقادی ضعیف دارند که امیدواریم آن مسؤولانی که شایسته هستند، بر سر کار بیایند و مردم با انتخاب صحیح خود کسانی را بر امورات خود مسلط کنند که شایستگی مسؤولیت خدمت به این ملت شریف را دارند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات