۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۵۳۶۲
امام جمعه موقت کاشان:

اگر قرآن نبود باب معرفت الله در قیامت به روی انسان بسته می‌شد

اگر قرآن نبود باب معرفت الله در قیامت به روی انسان بسته می‌شد
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: قرآن کتاب توحید و معرفت الله است و اگر قرآن نبود باب معرفت الله در قیامت به روی انسان بسته می‌شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در نخستین همایش ستاد احیاء تفسیر کاشان که سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، بهترین مصداق رسالات الهی را قرآن دانست و گفت: بالاتر از قرآن چیز دیگری وجود ندارد.

وی به اهمیت اجرای طرح گسترش مفاهیم قرآن در جامه اشاره کرد و افزود: ارزش زندگی انسان در همه دوران‌ها در گرو با برکت بودن زندگی انسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار به لزوم داشتن زندگی با برکت، دانشگاه، حوزه، جامعه، خانواده، مال، کتاب، علم، جوانی و عمر با برکت اشاره کرد و اظهار داشت: چیزی که با برکت نباشد هیچگونه ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با برکت باشیم باید به منبع حقیقی برکت که قرآن کریم است مراجعه کنیم، چرا که خداوند در قرآن بیش از سه مورد از قرآن به عنوان کتاب مبارک نام برده است.

امام جمعه موقت کاشان منبع حقیقی برکت را قرآن دانست و با بیان اینکه انسان با هر آنچه که مجالست کند، ویژگی‌های آن را جذب خود خواهد کرد، گفت: کسی که با قرآن مجالست کند و خود را در معرض نسیم رحمانی قرآن قرار دهد به برکت خواهد رسید.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از مصادیق برکت را هدایت دانست و اظهار داشت: جامعه‌ای که هدایت نداشته باشد برکت ندارد و قرآن هدایت است و انس با قرآن همراه با هدایت و برکت است.

وی همچنین بصیرت، سلامت نفس، عزت و معرفت الله را از جمله مصادیق برکت دانست و عنوان کرد: قرآن کتاب توحید و معرفت الله است و اگر قرآن نبود در قیامت باب معرفت الله به روی انسان بسته می‌شد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: رمز موفقیت امام خمینی (ره) که توانست یک تنه دین را زنده کند، کشور را از چنگ دشمن خارج و نجات دهد، حکومت اسلامی را برپا کند، مستضعفین را بیدار کند، مستکبرین را ذلیل کند و زمینه را برای امام عصر فراهم کند این بود که امام قرآنی بود و قرآن را خوب خواند و خوب فهمید و خوب عمل کرد.

لازم به ذکر است، در پایان نخستین همایش ستاد احیاء تفسیر کاشان که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان از سوی آیت الله عبدالنبی نمازی به عنوان رییس ستاد احیاء تفسیر کاشان انتخاب و معرفی شد./۱۳۰۷/پ203/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات