۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۵۵۳۶۳
امام جمعه موقت کاشان:

جهت‌گیری پژوهش‌ها به سمت عینیت بخشی دستورات قرآن باشد

جهت‌گیری پژوهش‌ها به سمت عینیت بخشی دستورات قرآن باشد
حجت الاسلام والمسلمین احتشام گفت: همانگونه که معظم انقلاب می‌فرماید، جهت‌گیری پژوهش‌های قرآنی باید به سمت عینیت بخشی دستورات قرآن در جامعه و زندگی مردم باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی احتشام، امروز در نخستین همایش ستاد احیاء تفسیر کاشان که سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ترویج و احیاء قرآن بیش از قوت فهم به شدت عزم نیاز دارد تا از اولوالعزم نباشیم.

وی افزود: ملت ایران متعهد به اسلام و قرآن و پیرو مذهبی است که نه تنها از وحدت بین مسلمانان بلکه از وحدت بین بشریت دم می‌زند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه هر کار قرآنی منهای پیوست میدانی و عینی وجهه ماندگار نخواهد داشت، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، جهت‌گیری پژوهش‌های قرآنی باید به سمت عینیت بخشی دستورات قرآن در جامعه و زندگی مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام با تأکید بر اینکه پژوهنده قرآن به لحاظ روحی و درونی باید زمینه پذیرش حقیقت ناب قرآن را داشته باشد، اظهار داشت: در غیر این صورت ممکن است پژوهش در قرآن، در جهت مخالف آن استفاده شود.

لازم به ذکر است، در پایان نخستین همایش ستاد احیاء تفسیر کاشان که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان از سوی آیت الله عبدالنبی نمازی به عنوان رئیس ستاد احیاء تفسیر کاشان انتخاب و معرفی شد./۱۳۰۷/پ203/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات