۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۶۵۵۵۲۳
مدیر مدرسه علمیه جامعه المهدی:

شورای عالی، سند چشم انداز حوزه را ترسیم کند

شورای عالی، سند چشم انداز حوزه را ترسیم کند
حجت الاسلام فیاض با بیان اینکه شورای عالی حلقه وصل میان بدنه حوزه و بزرگان حوزه علمیه است، گفت: شورای عالی باید سند چشم انداز حوزه علمیه را ترسیم کند.

حجت الاسلام سید روح الله فیاض مدیر مدرسه علمیه جامعه المهدی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه افراد اگر فلسفه و مبنای شکل گیری شورای عالی حوزه‌های علمیه را بشناسند می‌توانند به درستی عملکرد آن را ارزیابی کنند، گفت: شورای عالی حوزه‌های علمیه حلقه وصل میان بزرگان حوزه علمیه با بدنه حوزه علمیه است.

 

شورای عالی حلقه وصل میان بدنه حوزه و مراجع و بزرگان حوزه علمیه است

وی در ادامه افزود: بزرگان و مراجع و علما که میراث معنوی حوزه علمیه هستند، دغدغه‌ها و مسائلی پیرامون حوزه علمیه و رسالت حوزه علمیه دارند که شورای عالی حوزه‌های علمیه این مسائل را به بدنه حوزه علمیه منتقل می‌کند، یعنی شورای عالی از سویی حلقه وصل مطالبات اعاظم و بزرگان به بدنه حوزه علمیه است و هم اینکه پل ارتباطی طلاب و روحانیون و بدنه حوزه به مراجع و بزرگان است.

مدیر مدرسه علمیه جامعه المهدی اصفهان با بیان اینکه شورای عالی حوزه‌های علمیه می‌تواند نقش مهمی در ارتباط میان بدنه حوزه و بزرگان داشته باشد، اظهار کرد: ارتباط نزدیک و زیست شورای عالی حوزه‌های علمیه با بدنه حوزه می‌تواند یک شرح حال دقیق و نزدیک از بدنه حوزه، چالش‌هایی که پیش روی حوزه‌های علمیه قرار دارد، مطالبات و خواسته‌ها و دیدگاه‌های طلاب و روحانیون و مخاطراتی که حوزه علمیه با آن مواجه است تهیه و منتقل کند به کسانی که پشتوانه‌های معنوی حوزه‌های علمیه هستند.

حجت الاسلام فیاض با اشاره به ضرورت آگاهی شورای عالی حوزه‌های علمیه و بزرگان حوزه‌های‌ علمیه از مسائل جاری درون حوزه، تصریح کرد: این نقش فوق العاده مهم و ضروری و استراتژیکی است که بر عهده شورای عالی حوزه‌های علمیه قرار داده شده است و هر قدر شورای عالی در این خصوص عملکرد بهتر و موفق‌تری داشته باشد حوزه موفقیت بیشتری خواهد داشت.

 

سند چشم انداز حوزه علمیه در شورای عالی ترسیم شود

وی بر ضرورت توجه شورای عالی حوزه‌های علمیه به رهنمودهای رهبری تأکید کرد و گفت: لازم است شورای عالی حوزه‌های علمیه همانطور که رهبر معظم انقلاب سند چشم انداز نظام را تعیین کردند در زمینه چشم انداز حوزه علمیه با عنایت به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب، با استفاده از صاحب نظران و نخبگان حوزوی، یک سند چشم انداز براساس گام دوم انقلاب اسلامی تعریف کند.

مدیر مدرسه علمیه جامعه المهدی اصفهان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب دیدگاه‌های لازم و رهنمودهای بسیاری در خصوص حوزه‌های علمیه تبیین کرده‌اند اما تفسیر و ارائه برنامه‌های راهبردی و عملیاتی بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید یکی از اولویت‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه باشد./1304/ت310/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات