۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۵۵۵۶۵
آیت الله مهدوی:

مسؤولان به جای جناح خود به مردم خدمت کنند / مردم راضی نیستند

مسؤولان به جای جناح خود به مردم خدمت کنند / مردم راضی نیستند
امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از انتصابات جناحی در دولت، گفت: برخی مسؤولان در تلاش هستند تا نیروهای خود را در سال آخر دولت بر سر کار بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در مصلی نماز جمعه اصفهان برگزار شد، با تقدیر از زحمات کادر درمانی کشور، گفت: کادر درمان و ایثارگران عرصه بهداشت صنف جدید ایثارگران در کشور هستند.

آیت الله مهدوی با اشاره به زحمات و خدمات کادر درمان و فعالان عرصه بهداشت و سلامت در کشور، خاطرنشان کرد: مردم ایران در کمک مؤمنانه و یاری رسانی به هموطنان خود خدمات بسیاری را انجام دادند که در تاریخ ماندگار خواهد بود و این نشان دهنده ایمان و انسانیت آنها است.

 

دولت آمریکا نتوانسته یا نخواسته از مردمش در مقابل کرونا مراقبت کند

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کشور آمریکا در مقابله با ویروس کرونا و حفاظت از مردم خود در برابر این بیماری ناتوان بوده است، اظهار کرد: ما از بیماری و آسیب دیدن انسان‌ها ناراحت هستیم، متأسفانه دولت آمریکا نتوانسته یا ممکن است نخواسته باشد از مردم خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا مراقبت کند و شاهد هستیم بیشترین مبتلایان به این ویروس آمریکایی هستند.

وی به مشکلات کشور آمریکا و خیزش مردم آمریکا علیه دولت و حاکمیت این کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش به مسأله افول آمریکا اشاره کردند و امروز ما شاهد هستیم که افول آمریکا به تدریج رقم خورده است و این کشور هم در حوزه قدرت نرم یعنی احاطه و تسلط بر افکار عمومی جهان و هم در حوزه قدرت سخت یعنی توان نظامی دچار افول شده است.

آیت الله مهدوی با اشاره به نژادپرستی در آمریکا و قتل سیاه‌پوستان به دلیل رویکرد نژادپرستانه پلیس و مسؤولان آمریکا، تصریح کرد: مردم آمریکا در اعتراض به تبعیض نژادی و قتل یک سیاه پوست به خیابان‌ها آمدند و در مقابل حاکمیت ایستادند و شاهد هستیم دولت نیز توان کنترل خشم مردم را ندارد.

 

آمریکا مسؤول بیش از 70 جنگ در جهان است

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آمریکا نه تنها در مسائل منطقه غرب آسیا و مقابله با کشورهای اسلامی شکست خورده بلکه در مسائل داخلی خود نیز شکست خورده است، اظهار کرد: کشور آمریکا در 2 قرن اخیر که تشکیل شده است بیش از 70 جنگ و کشتار در جهان به راه انداخته است، امروز نیز شاهد ناتوانی آنها در جنگ سخت و نظامی هستیم و به همین دلیل است به جنگ سیاسی، فرهنگی و دیپلماتیک روی آورده‌اند.

وی با انتقاد از عدم شایسته سالاری در انتصابات دولتی، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسؤولان در سال آخر دولت در حال تلاش هستند تا نیروها و مهره‌های خود را در مسؤولیت‌های مختلف منتصب کنند و بر سر کار بیاورند، برخی اقدامات مسؤولان آرامش مردم را خدشه دار کرده است و مردم راضی به این اقدامات نیستند.

آیت الله مهدوی به اقامت خانواده بعضی مسؤولان در خارج از کشور و دوتابعیتی بودن برخی از مسؤولان اشاره کرد و گفت: مسؤولان در نظام اسلامی مسؤولیت دارند و باید برای نظام مقدس اسلامی خدمت کنند نه اینکه در خدمت احزاب و جناح‌ها باشند./1304/پ210/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات