۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۵۵۵۶۸
امام جمعه موقت کاشان:

کرونا روحیه برادری ملت ایران و روح وحشی‌گری غرب را نشان داد

کرونا روحیه برادری ملت ایران و روح وحشی‌گری غرب را نشان داد
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شیوع کرونا در جهان روحیه تعاون و محبت و برادری ملت ایران را و روح وحشی‌گری غرب و نانوانی دشمن را ثابت کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: ملت ایران با شیوع بیماری کرونا در کمک به یکدیگر رکورد زد و دشمن نیز در ناتوانی با کرونا رکورد زد.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور ایران روحیه تعاون و برادری و محبت در ملت ایران بروز ظهورداشت، اما در آمریکا و غرب روح وحشی‌گری غربی بروز و ظهور کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان بخارایی، امانی، نیک نژاد و صفار هرندی، گفت: این شهیدان در مبارزه با استکبار و رژیم طاغوت درخشیدند و راه مبارزه با ظلم و راه شهادت و دفاع از دین را به روی ملت ایران گشودند.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با اشاره به شهادت دکتر چمران و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام و همرزمان اش، اظهار داشت: شهدا همه با عظمت و قابل تکریم هستند.

وی با بیان اینکه برخی از شهدا دارای ویژگی‌های خاصی هستند و سیر و سلوک و اخلاق و ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند الگوی جوانان باشد، گفت: شهید چمران و شهید سلیمانی یک مکتب و بهترین الگو برای جوانان ما هستند.

به گفته وی سردار سلیمانی به اندازه‌ای عظمت داشت که رهبر معظم انقلاب از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب نام برد تا جوانان سیره و روش و ویژگی‌های شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با اشاره به ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت با سعادت امام رضا (ع) و آغاز دهه کرامت در هفته آینده، گفت: دهه کرامت را فرصتی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) است.

وی اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای الگو برداری از سیره و فرهنگ و منش حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار استمرار ارتباط نسل جوان با اهل بیت (ع) و داشتن معرفت نسبت به سبک و سیره و زندگی علوی و رضوی را مهم دانست و گفت: محوریت همه برنامه‌ها باید تدین و ایمان الهی و معرفت به ائمه اطهار باشد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: بهترین معارفی که کشور را در برابر تهدیدات و تهاجمات فرهنگی بیمه می‌کند ترویج معارف اهل بیت، معارف علوی و فرهنگ ناب رضوی در دهه کرامت است./۱۳۰۷/پ210/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات