۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۵۵۷۳۶
آیت الله صدیقی:

«اهدنا الصراط المستقیم» اعتراف به فقر و عجز انسان است

«اهدنا الصراط المستقیم» اعتراف به فقر و عجز انسان است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه اهدنا الصراط المستقیم اعتراف به فقر و عجز است، گفت: خداوند متعال بی نیاز و غنی مطلق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، ظهر امروز در نشست اخلاقی که با حضور اساتید حوزوی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: خداوند متعال معلم انسان کامل و کمال‌یافته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت انسان به‌گونه‌ای است که می‌تواند گنجینه و مظهر اسماء و صفات الهی باشد، ادامه داد: انبیاء حجت الهی هستند و خداوند به آن بزرگواران علمی را موهبت فرموده که آن علم لازمه آدمیت، حجیت و کمال است.

آیت‌الله صدیقی به استعداد نوع بشر در علم‌آموزی اشاره و بیان کرد: خداوند متعال در فرزندان آدم استعدادی قرار داده تا بتوانند علم کسب کنند علمی که می‌تواند انسان را آدم کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: اینکه در نماز یومیه ده بار اهدنا الصراط المستقیم می‌گوییم به خاطر عجز و فقری است که ما داریم و این تکرار به‌نوعی اعتراف به فقیر بودن خود و غنی بودن خداوند متعال است.

وی افزود: اگر خداوند متعال همه نعماتش را از انسان باز پس گیرد چیزی جز خسران و بدبختی نصیب او نمی‌شود لذا مؤمن از خداوند درخواست می‌کند بارالها نخستین چیزی که از من می‌گیری جانم باشد.

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: انسان شاکر خوب می‌داند خداوند ولی‌نعمت اوست و فلسفه شکر نعمت آن است که انسان بداند ولی‌نعمت دارد و هر زمان بخواهد از او باز پس می‌گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه انسان در عالم دنیا باید به دو نعمت علم و هدایت توجه خاص داشته باشد، اظهار داشت: ایمان به دو صورت مستقر و مستودع است اگر ایمان آدمی مستقر نباشد آن ایمان عاریه‌ای را از او پس می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه انسان می‌تواند علم و هدایت عنایت شده به او را توسعه داده و تثبیت کند، خاطرنشان کرد: خداوند به انسان این استعداد و عطش را داده است که به بالاترین درجه علمی دست یابد. انسان مهذب عطش طاعت دارد و با مراقبت نفس از وسوسه‌های ابلیس اجتناب می‌کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرضیه خورشیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
با عرض سلام وادب واحترام استاد معظم بسیار زیبا ره صد ساله رسیدن به سیر الی الله رادر چند قدمی ما قراردادو با توجه به نعمتهای الهی وتوسل به درگاه الهی انسان میتواند از توانمندیهای خود وتوکل ووووو درمسیر حق گام بر دارد. ممنون از تشکیل کلاسها التماس دعا
0
0