۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۶۵۵۴۸۷
آیت الله تحریری:

صادقین شاخص حرکت به سوی کمال هستند

صادقین شاخص حرکت به سوی کمال هستند
آیت الله تحریری با بیان اینکه صادقین شاخص برای حرکت به‌سوی کمال هستند، عنوان کرد: وجود مبارک امام صادق(ع) یکی از آن شاخص‌ها به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت شیخ الائمه امام جعفر صادق(ع) در مدرسه علمیه مروی برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال همه آن اموری که انسان در مسیر هدایت برای رسیدن به‌غایت حقیقی وجود خود یعنی انسانیت لازم دارد در اختیار او قرار داده است.

وی افزود: انسان اگر به‌صورت صحیح و واقع‌بینانه از اموری که خداوند در اختیار او قرار داده بهره ببرد قطعاً به آن مسیری که پروردگار معین کرده است خواهد رسید.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه خداوند به مؤمنان عنایت ویژه‌ای دارد، ابراز کرد: خدا در قرآن کریم به مؤمنان سفارش‌های گوناگونی در راستای تحکیم مسائل ایمانی، اعتقادی و عملی دارد، طبق صریح روایات؛ عمل مکمل ایمان است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه خداوند متعال برای حرکت انسان شاخص تعیین کرده است، اظهار داشت: انسان اگر بخواهد در مسیر ایمان، تقوا و عمل صالح به‌صورت صحیح و یقینی حرکت کند باید همراه با صادقین باشد.

وی با بیان اینکه صادقین شاخص برای حرکت به‌سوی کمال هستند، عنوان کرد: آنان در همه ابعاد مختلف کمالی صادق هستند و وجود مبارک امام صادق(ع) یکی از آن شاخص‌ها به شمار می‌روند.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه دوران امامت امام محمدباقر(ع) و امام محمدصادق(ع) بسیار ویژه بود، گفت: در آن دوران نحله‌های مختلف فکری که از درون اسلام ظهور کرده بودند در برابر این مکتب قرار گرفتند و حاکمان جور نیز آنان را حمایت و تقویت می‌کردند.

تولیت مدرسه علمیه مروی روشن ساختن مسأله امامت در جامعه اسلامی را از مهم‌ترین رسالت‌های امامان معصوم برشمرد و خاطرنشان کرد: آن بزرگواران تلاش می‌کردند این پدیده الهی را به شکل‌های مختلف مطرح کنند زیرا امامت مهمترین مسأله دین اسلام است./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات