۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۵۵۴۶۴
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی:

شیعه واقعی آبرو و زینت اهل بیت است

شیعه واقعی آبرو و زینت اهل بیت است
حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه شیعه و پیرو واقعی آبرو و زینت اهل بیت(ع) است، گفت: شیعه همنشینی با مردم و گره گشایی از مشکلات آنان را افتخار می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی تولیت مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن (ع)، بامداد امروز به مناسبت شهادت امام صادق(ع) به صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طلاب مکتب امام صادق(ع) باید بدانند حضرت از آنان چه انتظار و توقعی دارند.

وی افزود: یکی از نقش های پررنگ اهل بیت(ع) گره گشایی و همراهی با معضلات و مشکلات جامعه زمان خویش بوده است و این افتخار همواره برای خاندان عصمت و طهارت وجود دارد که همنشین با مردم و همراه با غم و اندوه آنان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه اهل بیت(ع) هرگز خودشان را جدای از مردم نمی دانستند، عنوان کرد: برای همین جایگاه قدسی اهل بیت(ع) در قلوب مردم همواره استوار است.

تولیت مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن (ع) با طرح این پرسش که در شرایط امروز چگونه می شود با سیره امام صادق(ع) زندگی کرد و جلو رفت؟ پاسخ داد: امروز مشکلات و معضلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند به دو بخش اقتصادی و نحوه تعامل یا یکدیگر تقسیم می شود.

وی افزود: مردم با اتحاد و همبستگی باید بتوانند از دشواری اقتصادی که نتیجه تحریم دشمنان و بی تدبیری برخی مدیران است عبور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با تأکید بر اینکه رفتار شیعیان و محبان اهل بیت (ع) نباید به گونه ای باشد که مایه بی آبرویی و بی ارزش شدن خاندان عصمت و طهارت(ع) شود، عنوان کرد: همه اعمال و رفتار انسان باید همانند سیره عملی اهل بیت(ع) باشد.

تولیت مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) با بیان حدیثی از امام صادق (ع)، گفت: حضرت می فرمایند صدقه دادن قبل از آنکه به سائل برسد مورد توجه خداوند قرار می گیرد و پروردگار ثواب آن را مقرر می‌فرمایند، حضرت بسیار اهل صدقه دادن بودند و این نشان از همراهی ایشان یا مشکلات مردم است.

وی افزود: حضرت می فرمایند مسکین فرستاده خداوند است، انسان نباید از گره گشایی مشکلات مردم ناراحت و بیمناک شود زیرا خداوند مال و عمر انسان صدقه دهنده را برکت می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ادامه داد: انسان در مواجهه با مشکلات باید با خداوند تجارت و معامله کند صدقه دادن معامله با خداوند است و کسی که با خداوند معامله کند دچار زیان و خسران نمی شود./813/پ210/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات