۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۵۵۴۶۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد؛

امام صادق بهترین الگوی رفتاری و اخلاقی برای مسلمانان

امام صادق بهترین الگوی رفتاری و اخلاقی برای مسلمانان
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر این که امام صاد(ع) بهترین الگوی رفتاری و اخلاقی برای مسلمانان است، گفت: حضرت بااخلاق مداری شاگردان زیادی تربیت و هدایت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، بامداد امروز در هیأت ریحانه النبی(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رفتار و برخورد امام صادق(ع) با ملحدان و کافران به‌گونه‌ای بود که آنان را متحیر می‌کرد.

وی افزود: انسان باید در نهایت خوش‌رویی و خوش‌اخلاقی در مباحث اعتقادی با ملحدان مناظره کند همان‌گونه که امام صادق(ع) به شاگردان توصیه می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی اشاره و ابراز کرد: در فضای مجازی ادله و نکات توحیدی نیز منتشر می‌شود و انسان می‌تواند از این فضا علم خود را افزایش دهد اما متأسفانه آسیب‌ها و تهدیدهای آن کم نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام صادق(ع) امام هدایت بودند، اظهار داشت: حضرت بااخلاق مداری شاگردان زیادی تربیت و هدایت کردند برای همین به حضرت، امام اخلاق نیز گفته می‌شود.

وی افزود: امام صادق(ع) شاگردان خویش را از فحش و ناسزاگویی پرهیز می‌دادند و می‌فرمودند: من دوست ندارم شیعیان به کافران و ملحدان ناسزا بگویند؛ قرآن کریم می‌فرماید: به بت های آنان ناسزا نگویید تا به مقدسات شما ناسزا نگویند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، عنوان کرد: حضرت فرمودند: مرد در منزل باید خوش‌خلق باشد؛ بداخلاقی یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در کشور است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز بازار شبهات، انتقادات و فساد فضای مجازی به‌گونه‌ای است که حفظ دین بسیار دشوار است.

وی بابیان اینکه امام صادق(ع) علاوه بر حوزه اخلاق و اعتقاد در مباحث سیاسی نیز هادی و راهنما بودند، گفت: همه اولیای الهی سیاسی بودند، کسانی که فکر می‌کنند دین جدای از سیاست است نسبت به دین شناخت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه انسان باید حقوق الهی، مردم و اموات را رعایت کند، ادامه داد: رعایت حقوق چیزی جز سیاست نیست؛ منصور دوانقی قاتل امام صادق(ع) درباره حضرت می‌گوید این آقا استخوان در گلوی من است اما عالم‌ترین شخص زمان ایشان هستند.

استاد حوزه علمیه بابیان حدیثی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند کسی که نماز را سبک بشمارد شفاعت ما به او نمی‌رسد؛ نماز اول وقت قلب و روح انسان را شستشو می‌دهد./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات