۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۵۵۴۶۷
آیت الله صدیقی:

ورود به مکتب جعفری شرط سنی نداشت / سفره‌ای که مقابل همه پهن بود

ورود به مکتب جعفری شرط سنی نداشت / سفره‌ای که مقابل همه پهن بود
آیت الله صدیقی با بیان اینکه امام صادق(ع) بدون هیچ شرط سنی، صنفی و اعتقادی طلبه می‌پذیرفتند، گفت: وجود شرط پذیرش طلبه در حوزه علمیه مغایر با مکتب جعفری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، به مناسبت سالروز شهادت رییس مذهب تشیع امام صادق(ع) در مسجد جامع ازگل به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال دستور می دهد همه مومنان از خط صادقین فاصله نگیرند.

وی افزود: این نشان می دهد که تا عالم خلقت هست صادقی در این عالم وجود دارد که زندگی توام با صداقت را می داند، رفته، و راهنما است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه وجود مبارک امیرمومنان علی(ع) صدیق اکبر هستند، عنوان کرد: همه ائمه اطهار(ع) صدیق بوده و در قله قرار داشتند اما کسی که سفره صداقتش در جهان پر آوازه شد وجود مبارک امام صادق(ع) بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: امام صادق(ع) نسبت به دیگر امامان معصوم عمر بیشتری داشتند و دوران امامت‌شان نیز طولانی تر بود تا حضرت از این طریق بتوانند صداقت عملی و معارف دینی را در بین بشر نشر دهند.

وی با بیان اینکه امامان معصوم(ع) مخزن علم الهی بودند، عنوان کرد: دشمن نیز می دانست که علوم این بزرگان اکتسابی نیست و دریای علم آنان از گنجینه غیب الهی بهره می گیرد برای همین مدام ائمه اطهار(ع) را محدود می کردند و به دنبال شهادت آن بزرگان بودند.

آیت الله صدیقی نخستین رسالت امام صادق(ع) را توسعه علم و قبضه کردن فرهنگ جامعه بیان کرد و ادامه داد: امام 4 هزار دانشمند تربیت کردند و دستگاه های خلافت مجبور بودند از وجود این شاگردان بهره ببرند که بسیاری از آنان به عنوان نفوذی حضرت محسوب می شدند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه علم، قدرت آفرین است، عنوان کرد: امام صادق(ع) برای آنکه عملا حکومت جور را قبضه کنند ولو اینکه به نام خلفای غاصب باشد و پرچم ظلم را پایین بکشند سفره علم‌شان را بسیار گسترده پهن کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه افراد بدون هیچ شرط و شروطی می توانستند در مکتب علمی امام صادق(ع) کسب علم کنند، اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه شرط ورود دارند، این مکتب امام صادق(ع) نیست که اگر کسی فلان سن را داشته باشد دیگر نمی تواند وارد مکتب امام صادق(ع) شود؛ در مکتب اهل بیت(ع) افراد از سن سه ساله گرفته تا 90 ساله شرکت داشته و از دریای علم و معارف آن بزرگواران بهره می بردند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: مکتب علمی امام صادق(ع) شرط صنفی نیز نداشت، امروز اگر کسی شاغل باشد در حوزه های علمیه پذیرفته نمی شود؛ حضرت برای عالم شدن مرزی باقی نگذاشتند و هر کسی در هر سن و صنفی که بود اجازه داشت فقیه و دانشمند شود؛ بازاری تربیت شده مکتب امام صادق(ع) به علم فقه آگاه است./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Romania
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
حاج آقا صدیقی عزیزو بزرگوار به نکته دقیقی اشاره کردید احسنت حوزه ها باید درب کلاس هاشون برای همه باز باشد
2
0
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
احسنت
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
بیش از هزار مدرسه علمیه در اقصی نقاط کشور وجود داره ولی یکی نمی تونه علامه طباطبایی تربیت کنه فقط بلد هستند قانون اضافه کنند و راهکاری برای تربیت بهتر طلاب ندارند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
امروز اگر طلبه ای بخواهد صحبت کند برخی حوزوی ها او را می کوبند
2
0