۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۸۰۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مبلغان دینی از بیان مطالب غیر مستند پرهیز کنند

مبلغان دینی از بیان مطالب غیر مستند پرهیز کنند
حجت الاسلام صادقی با بیان این که تبلیغ دین باید متناسب با زمان روز باشد، گفت: مبلغان دینی باید در خطابه های خود از بیان مطالب غیر مستند پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مدیران تبلیغ شهرستان ها که در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار تبلیغ در جامعه امروز گفت: تبلیغ دین رسالت مهمی است که از سوی پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) به روحانیت سپرده شده است.

وی با بیان این که علما و فقهای دینی در طول تاریخ با مجاهدت و تلاش شبانه روزی خود نگذاشتند این پرچم برافراشته بر زمین بیافتد، افزود: امروز و به برکت ده ها سال تلاش بی منت و خالصانه، اسلام ناب در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این مسیر پر فرازونشیب را باید با قدرت ادامه داد، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم مبلغان دینی و روحانیت انقلابی، ادامه مسیری است که ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگ آغاز کردند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حفظ و گسترش دین همواره از جمله مهم ترین دغدغه ها و اولویت های عالمان بزرگ دینی بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز نیز این دغدغه در میان روحانیت ما وجود دارد و شاهد جهاد فی سبیل الله این قشر اثرگذار جامعه اسلامی هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت و مبلغان دینی در دور افتاده ترین و صعب العبورترین مناطق روستایی با حداقل امکانات نشان دهنده دغدغه مندی این قشر از جامعه است، تصریح کرد: این تلاش و مجاهدت روحانیت در جهت تبلیغ معارف دینی، جهاد در راه خداوند متعال است و به طور حتم از پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برخوردار خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ دین باید متناسب با زمان روز باشد، ادامه داد: شرایط تبلیغی امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است به همین دلیل مبلغان دینی باید در منابر و خطابه های خود از بیان مطالبی که موجب دلسردی و خستگی مخاطب می شود به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تبلیغ دین باید خلاصه، مفید، گیرا و جذاب باشد، تصریح کرد: مبلغان دینی از آیات و روایات الهی در جهت بیان مطالب تبلیغی خود بهره گیرند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، پاسخگویی به شبهات دینی را یکی از وظایف مهم روحانیت برشمرد و افزود: دشمن به شیوه های مختلفی در تلاش است تا ارزش های الهی را در جامعه اسلامی کمرنگ کند که یکی از این راه ها شبهه افکنی است و این مسأله وظیفه روحانیت را بسیار سخت تر خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، گسترش آسیب های اجتماعی با استفاده از تبلیغ ضد ارزش ها در جامعه اسلامی را از دیگر تلاش های مذبوحانه دشمنان علیه دین و انقلاب برشمرد و گفت: حضور پررنگ روحانیت در اجتماع به ویژه در برنامه های دینی و فرهنگی می تواند پایانی بر همه تلاش ها و هجمه های دشمنان باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمن همه ابزار تبلیغاتی خود برای تخریب چهره روحانیت به کار گرفته است، افزود: مبلغان دینی باید خود پیش از سایر مردم در عمل به آنچه که بیان می کنند پیشگام باشند./950/پ310/ب1

ارسال نظرات