۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۵۵۷۱۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

عده ای دزد و اختلاس گر به جان انقلاب افتاده و مملکت را به فقر کشاندند

عده ای دزد و اختلاس گر به جان انقلاب افتاده و مملکت را به فقر کشاندند
امام جمعه ساری گفت: متأسفانه امروز عده ای دزد و اختلاس گر به جان انقلاب افتادند و مملکت را به فقر کشاندند که البته در این میان افراد پاکدست زیادی نیز وجود دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان تبلیغات اسلامی مازندران در مصلی امام خمینی(ره) با گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی، تبلیغ دین را یکی از مهم ترین و اصلی ترین رسالت های علما و روحانیت در طول تاریخ بشمرد و گفت: حفظ و گسترش دین و ارزش های معنوی در جامعه با تلاش های شبانه روزی علما محقق شده است.

وی با بیان این که تبلیغ دین یکی از بهترین راه های گسترش ارزش های معنوی در جامعه است، افزود: با توجه به هجمه های گسترده دشمنان علیه دین، افزایش چتر تبلیغی در جامعه امری ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، مازندران را مهد پرورش عالمان بزرگ دینی معرفی کرد و با بیان این که دو شخصیت برجسته جهان اسلام علامه حسن زاده و حضرت آیت الله جوادی آملی افتخاری بزرگ برای حوزه علمیه مازندران هستند، خاطرنشان کرد: این جایگاه رفیع باید با تربیت طلاب نخبه، مهذب و انقلابی ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تبلیغ دین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که امروز بخشی از این وظایف مهم بر عهده سازمان تبلیغات است، تصریح کرد: باید در کنار تبلیغ و نشر معارف دین به موضوع محتوای تبلیغات نیز توجه ویژه شود.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که برنامه های تبلیغاتی روحانیت باید محتوا محور باشد، خاطرنشان کرد: مطالبی که در منابر و خطابه ها از سوی مبلغان دینی بیان می شود باید با استدلال بالای علمی و بهره گیری از احادیث و روایات دینی همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، زمان شناسی، مخاطب شناسی و توجه به ابزارهای تبلیغی را امری مهم در بحث تبلیغ دین عنوان کرد و بیان داشت: مبلغان دینی در بیان معارف الهی باید فصاحت، شیوایی، گویایی و بلاغت را مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی باید از بیان مطالبی که پشتوانه علمی مناسبی ندارد پرهیز کنند، تصریح کرد: روحانیت باید در تبلیغ دین به تولید محتوا، فصاحت و بلاغت مطالبی که بیان می شود توجه ویژه کند.

وی با تأکید براین که مطالب بیان شده از سوی مبلغان دینی باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، خاطرنشان کرد: باید نیازهای روز جامعه را بشناسیم و درجهت پاسخ به آن گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که امروز شناخت ذائقه مخاطب امری مهم از سوی مبلغان دینی است، افزود: باید تبلیغ دین در جامعه با بهره مندی از سیره اهل بیت(ع) و با رعایت زمان شناسی صورت گیرد.

وی با بیان این که باید قرائت صحیح از انقلاب را طبق گفتمان امام و رهبری بشناسیم، تصریح کرد: باید اسلام را دین پابرهنگان و مستضعفان بدانیم نه اسلام‌ کاخ نشینان و ثروتمندان!

امام جمعه ساری با تأکید بر این که متأسفانه امروز عده ای دزد و اختلاس گر به جان انقلاب افتاده اند و مملکت را به فقر کشاندند که البته در این میان افراد پاکدست زیادی نیز وجود دارند، خاطرنشان کرد: امروز در مسأله معیشتی و اقتصادی کشورمان با مشکلاتی مواجه است که برای رفع آن همه بخش های کشور باید یکدل و یکصدا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که درد نخست همه ما باید درد دین و مردم باشد، ادامه داد: انتظار داریم که مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها با همه دستگاه‌ها متفاوت باشد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات