۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۵۵۶۶۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

فعالیت شبانه‌روزی ۲۰۰ مبلغ طرح هجرت در مازندران

فعالیت شبانه‌روزی ۲۰۰ مبلغ طرح هجرت در مازندران
حجت الاسلام صادقی بر ضرورت گسترش فعالیت های فرهنگی و تبلیغی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به فرا رسیدن روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، تبلیغ دین را یکی از رسالت های مهم روحانیت در طول تاریخ برشمرد و گفت: تلاش و مجاهدت تبلیغی روحانیت موجب حفظ و تقویت دین شده است.

وی با بیان این که دشمنان اسلام ناب در طول تاریخ با ابزارهای متعددی تلاش کردند تا مانع از گسترش معارف الهی در جامعه شوند، افزود: اما تلاش ها و مجاهدت های روحانیت مانع تحقق توطئه دشمنان علیه دین شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت با تکلیف مداری همواره در عرصه تبلیغ دین پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: مشکلات و کمبودها هیچ گاه مانع تلاش های روحانیت در تبلیغ دین و معارف الهی نشده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که عرصه تبلیغ دین از یک جایگاه رفیعی برخوردار است، تصریح کرد: روحانیت به عنوان پرچم داران این عرصه خطیر، همواره بدون هیچ چشم داشت و نگاه مادی حرکت کرده اند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت تبلیغی بیش از 200 مبلغ طرح هجرت در مناطق مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مبلغان دینی به صورت شبانه روزی در حال تبیین و تشریح معارف الهی در جامعه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعداد مبلغان دینی فعال در استان کافی نیست، تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیاز تبلیغی استان باید گستره فعالیت تبلیغی مبلغان دینی افزایش پیدا کند و این نیازمند تعداد بیشتری مبلغ است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شرایط استان به دلیل حضور میلیون ها مسافر و گردشگر بسیار خاص است، خاطرنشان کرد: گسترش برنامه های تبلیغی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در استان امری ضروری است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با بیان این که در حال حاضر به منظور افزایش پوشش تبلیغی در استان نیازمند مبلغان دینی بیشتری در مناطق مختلف استان هستیم، تصریح کرد: به همین منظور بهره گیری از توان و ظرفیت طلاب جوان حوزه علمیه به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت کیفی سازی و برنامه محور شدن فعالیت های تبلیغی در سطح استان تأکید کرد و گفت: باید از برنامه ها و فعالیت های تبلیغی نمایشی پرهیز شود و از ظرفیت های موجود در جهت تقویت کیفی این برنامه ها استفاده شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، همچنین به فعالیت تبلیغی 200 مبلغ دینی طرح امین در سطح مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل مناسبی که با مجموعه آموزش و پرورش استان وجود دارد امیدواریم بتوانیم این تعداد مبلغان دینی را افزایش دهیم.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود به کاهش برنامه های حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و با بیان این که باید در این شرایط بیشتر از ظرفیت فضای مجازی در جهت تبلیغ دین بهره گرفته شود، افزود: مبلغان دینی و روحانیان، منبرهای مجازی در دوران شیوع کرونا را به طور جدی دنبال کنند./950/ت310/ف

ارسال نظرات