۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۵۵۸۲۶

تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته دینی در شهرستان‌های استان خوزستان

تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته دینی در شهرستان‌های استان خوزستان
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خوزستان از افتتاح جمعیت بانوان فرهیخته دینی در هویزه خبر داد.
حجت الاسلام احسان فرد آقایی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبر گزاری رسا در اهواز، ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر، بیان داشت: در همین روز جمعیت بانوان فرهیخته فعال دینی در سطح شهرستان‌ها فعال خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان و دختران تشکیل می‌دهند، می‌توان مطالب دینی مختلفی را به این قشر اختصاص داد که برنامه ریزی و سیاست گذاری در این باره ضروری است.

حجت الاسلام فرد آقایی عنوان داشت: برای اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان، طرح تشکیل جمعیت زنان فرهیخته و تحصیل کرده دینی را در استان به مرحله اجرا رساندیم.

وی در رابطه با طرح اضافه کرد: درهر شهرستان یک حلقه پنج تا پنجاه نفر متشکل از بانوان فرهیخته دینی و تحصیلی می‌شود که با هم اندیشی و برگزاری جلسات متعدد به دنبال کشف استعداد بانوان منطقه و رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه خواهران بود و نظرات کارشناسی خود را به ادارات سازمان در شهرستان ارائه می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ازهرشهرستان یک نفر به عنوان نماینده شهر در جمعیت بانوان فرهیخته استانی حضور خواهد داشت، ادامه داد: امیدواریم در دو یا سه سال پیش رو جمعیت بانوان در هر شهرستان جایگاه حقوقی خود را پیدا کرده و مسؤولان نیز آن‌ها را بشناسند

حجت الاسلام فردآقایی با بیان اینکه ۴۰ درصد مخاطبان برنامه‌های سازمان از بانوان هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بانوان و زنان بسیاری در سازمان‌ها و هیئت‌های مذهبی حضور دارند، تصمیم گرفته شد تا درسالروز ولادت حضرت معصومه (س)، تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته استان از امروز در شهرستان هویزه افتتاح می‌شود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات