۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۵۵۸۳۷
رییس دادگستری استان خوزستان مطرح کرد؛

رسیدگی به ۹۴۰ هزار پرونده در سال ۹۸ / اعطای مرخصی به ۴ هزار زندانی

رسیدگی به ۹۴۰ هزار پرونده در سال ۹۸ / اعطای مرخصی به ۴ هزار زندانی
حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه سال گذشته به ۹۴۰ هزار پرونده رسیدگی شد، گفت: در دوران کرونا به ۴ هزار زندانی مرخصی شد که اکنون به صورت تدریجی در حال بازگشت هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی، رییس دادگستری استان خوزستان، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه احقاق حق و احساس امنیت خواسته مردم است، اظهارداشت: قضات باید مأمن امن مردم باشند؛ از این رو اگر یکی از همکاران ما به ارباب رجوع (شاکی یا متهم) توهین کند، کوتاه نخواهیم آمد و از ارباب رجوع حمایت می‌کنیم.

رییس دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه برخورد با متجاوزان به حقوق مردم باید سخت و سریع باشد، عنوان داشت: جامعه انتظار دارد که نتایج پرونده سریع داده شود و برخورد قضایی با متخلفان صورت بگیرد؛ از این رو در زمان کنونی متوسط رسیدگی‌های ما در دادسرا‌ها به پرونده‌ها ۶۰ روز است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۴۰ هزار پرونده رأی صادر شد، بیان داشت: همکاران قضایی در استان ۶۰۰ نفر هستند، به عبارتی دیگر تنها ۶۰ درصد ظرفیت جایگاه قضات پر شده و ۴۰ درصد دیگر خالی است ضمن اینکه ۱۲۰ نفر از قضات درخواست خروج از استان را دارند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: برای تکمیل نیروهای‌مان، سیاست بر آن است که دوره‌های کارآموزی قضایی در استان و از نیرو‌های بومی باشد و در حال حاضر سه دوره کارآموزی به صورت مجازی برگزار می‌شود که دو دوره از برای دانشگاهیان و یک دوره برای حوزویان است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ نفر در دوره‌های کارآموزی شرکت می‌کنند، اضافه کرد: دارندگان تحصیلات حقوقی در صورت موافقت با شرایط اعلام شده به منابع انسانی دادگستری استان مراجعه کنند؛ چراکه بنا بر آن است طی برنامه ریزی ۵ ساله تعداد ظرفیت نیروهای‌مان را به ۸۰ یا ۹۰ درصد برسانیم.

رییس دادگستری استان خوزستان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و پس از شیوع کرونا شاهد کاهش ۳۷ درصدی پرونده در دادگستری‌ها بودیم، خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا به ۴ هزار زندانی مرخصی داده شد، برای آزادی این تعداد همکاران در دادسرا‌ها با تک تک زندانی دیدار داشته، جرایم شان را بررسی کردند و پس از آن اجازه مرخصی صادر شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: با توجه به عدم تمدید مرخصی زندانیان اکنون به صورت تدریجی در حال بازگشت هستند منتهی باید به مدت دو هفته در اماکن ویژه قرنطینه نگهدای شوند تا از عدم ابتلای‌شان به کرونا اطمینان حاصل شود.

حجت الاسلام مرادی در رابطه با شایعات مطرح شده در فضای پیرامون سفر رییس قوه قضاییه به خوزستان گفت: زمانی برای آمدن رییس قوه قضاییه به استان تعیین نشده است، اما با توجه به سفر‌های استانی شان برای بازدید از دادگستری ها، قطعا به استان خواهند آمد./۹۴۵۶/پ210/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات