۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۵۵۸۷۱
معرفی کتاب؛

دختری مبارز با ۲۷ سال سن

دختری مبارز با ۲۷ سال سن
کتاب «دختری مبارز با ۲۷ سال سن» با ساختاری مناسب، بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و با طراحی و صفحه‌پردازی جذاب به یکی از اثرگذارترین بانوان جهان اسلام می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا مؤسسه انتشارات ائمه الهدی وابسته به مؤسسه بین‌المللی ائمه الهدی کتاب دختری مبارز با 27 سال سن نوشته جمعی از نویسندگان را منتشر کرده است.

یکی از مهم‌ترین عناصری که در زندگی اهل‌بیت (ع) به‌طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، مبارزه سیاسی ایشان است. هنگامی که خلافت اسلامی با سلطنت و پادشاهی آمیخته شد، اهل‌بیت (ع) مبارزه سیاسی خود را به شیوه‌ای متناسب با اوضاع و شرایط شدت بخشیدند. این مبارزه بزرگ‌ترین هدفش تشکیل نظام اسلامی بود.

هنگام بحث از رفتار سیاسی اجتماعی ائمـه بـاید تـوجـه داشـت کـه زنـدگی معصـومان (ع) همواره با جهت‌گیری‌های سیاسی همراه بـوده و نـوع نـگاه آن‌ها به سیاست، نگاهی الهی اسـت که با فریب و تزویر پیوندی ندارد.

یکی از شخصیت‌های مؤثر در تاریخ بشریت، حضرت معصومه (ع) می‌باشد؛ ایشان در خانواده‌ای که پدر و پدربزرگ‌ها، برادر و پسر برادر ایشان، ازدوازده فرمانــروا و رهبــران بزرگ آخرین دوره تاریخ بودند دیده به جـــهان گشود. خانواده‌ای که هنوز مرقد مطهرشان پناه و محور انسان‌های آزاده است.

دختری مبارز با 27 سال سن

کتاب «دختری مبارز با ۲۷ سال سن» با ساختاری مناسب و چیدمانی کاربردی، بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و با طراحی و صفحه‌پردازی جذاب به یکی از اثرگذارترین بانوان جهان اسلام می‌پردازد. بانویی که شهر قم ـ مؤثرترین شهر در آخرالزمان ـ را رونق داده و به شکوفایی رسانده؛ شهری که در حال تغییر جهتِ تاریخ به نفع مستضعفان است.

مؤلفان کتاب تلاش می‌کنند تا الگویی واقعی، اما متفاوت از زندگانی حضرت معصومه را ارائه نمایند که می‌تواند مسیر زندگی هر انسانی به‌ویژه دختران و زنان جامعه اسلامی را تغییر دهد.

ساختار کتاب:

کتاب در دو بخش کلی تنظیم شده است:

در بخش اول، زندگی‌نامه حضرت آمده و در بخش دوم، زیارت‌نامه ایشان تبیین شده است (البته در قسمت پایانی کتاب، نقشه‌های تاریخی و جغرافیایی مرتبط با حضرت معصومه (ع) درج شده است).

دختری مبارز با 27 سال سن

برشی از کتاب:

حضرت معصـــومه (ع) دخـــتر مجـــردی است که در تمام دوره زندگی‌اش دست از مبارزه برنمی‌دارد. چه دوره‌هایی که پدر در خانه، محــل ساماندهی مبارزه است و از نزدیک با اعضای خــــانواده سر و کار دارد و چه در مواقعی که پــــدر در زندان است و از آنجا مبارزات را راهبری می‌نماید؛ در هر صورت دختر مبارزه می‌کند.

ایشان علاوه بر اینکه مفسر و معلم قرآن بودند با فعالیت در عرصه سیاست به افشاگری ظلم و جور حکومت وقت می‌پرداختند و به لحاظ روحیه مبارزاتی شباهت بسیاری به حضرت زینب (س) داشته‌اند؛

حضرت معصـــومه (ع) زمانی پا به میدان مبارزه گذاشت که به دلایل امنیتی و ترس از جان، کسی جرئت نداشت برای ازدواج با دختران موسی بن جعفر اقدام کند. آن‌هایی که به دلایلی پیشنهاد ازدواج می‌دانند هم‌تراز با ایشان نبودند. البته با این‌که حضرت در چنین شرایط سختی زندگی می‌کرد، اما توانست به درجات بالای ایمانی دست یابد.

در میان مسلمانان، حضرت معصومه (ع) به لقب «کریمه اهل‌بیت» یاد می‌شود. بانویی که با قدم‌های پر حیاتش، به سرزمین کویری قم زندگی و هدایت بخشید و در رگ ایرانیان، خون حمایت از ولایت را جاری ساخت.

حضرت فاطمه معصومه (ع) را شفیعه روز جزا لقب داده‌اند، چون آن حضرت مانند حضرت فاطمه زهرا (ع) دارای مقام شفاعت است و به‌واسطه کریمه اهل‌بیت (ع) بسیاری از شیعیان به بهشت وارد می‌شوند.

«رسیدن به شفاعت حضرت فاطمه معصومه (ع) یعنی هر کسی در هر جای دنیا برای تحقق حاکمیت الله مبارزه کند نصرت خداوند به او می‌رسد و از پاداش الهی محروم نخواهد شد.»

دختری مبارز با 27 سال سن

بعد از شهادت پدر، برادر بزرگوارش علی بن موسی‌الرضا (ع) تنها مایه آرامش حضرت معصومه (ع) بود اما هنگامی که مأمون خلافت را به دست گرفت با تدارک تبعیدی اجباری، آن امام بزرگوار را به خراسان فراخواند.

بزرگ‌ترین اقدام مبارزاتی حضرت معصومه

حضرت معصومه برای تحقق حاکمیت الله تصمیم گرفت بزرگ‌ترین اقدام مبارزاتی خود در زندگی یعنی مسافرت به‌سوی امام رضا را انجام دهد. ایشان می‌دانست که شهر قم، در تحقق حاکمیت آخرین حجت خدا که منجر به گسترش عدالت می‌شود نقش کلیدی خواهد داشت. همچنین می‌دانست که قم حرم اهل‌بیت خواهد شد و در کنار حرم خداوند یعنی مکه، حرم پیامبر یعنی مدینه و حرم امیرالمؤمنین یعنی کوفه، قم نقش بی‌بدیل ایفا خواهد نمود.

در این میان حضرت با گذشت یک سال از هجرت امام به‌منظور دیدارشان از مدینه به خراسان سفر کرد و در میان راه همگان را نسبت به مظلومیت و غربت امام آگاه می‌ساخت، به همین دلیل هنگامی که کاروان حضرت معصومه (ع) به ساوه رسید عُمّال حکومت جائر بنی العباس به کاروان ایشان حمله کردند و تعدادی را به شهادت رساندند و حضرت را نیز با روشی موذیانه مسموم نمودند.

(عکس)

این بانوی والامقام نیز پس از آن رویداد تلخ از قم سؤال کردند. برخی از همراهان گفتند: قم نزدیک است. حضرت نیز تصمیم تاریخی خود را برای رفتن به قم محقق کرده و با اینکه حال نامساعدی داشتند ولی خود را به قم رسانند.

حضور ۱۷ روزه ایشان در قم و سپس دفن پیکر مطهرشان در آنجا سرآغاز آخرین مبارزه علیه استکبار جهانی شد. قم بعد از دفن حضرت معصومه (ع) آماده تبدیل شدن به بزرگ‌ترین پایگاه نشر معارف اهل‌بیت (ع) گردید.

دختری مبارز با 27 سال سن

انتشارات ائمه الهدی وابسته به موسسه بین‌المللی ائمه الهدی کتاب دختری مبارز با 27 سال سن، نوشته ابوالقاسم چوپاری را در 80 صفحه با شمارگان 2000 نسخه به قیمت 15000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای  تهیه این کتاب به آدرس قم- خیابان صدوقی (زنبیل آباد)- کوچه 28-پلاک 68، مراجعه و یا با شماره تلفن: 32943649-025 تماس حاصل نمایند./925/ن۶۰۱/ف

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
مرحبا کار بسیار پسندیده ای است
حیف است با این مقام والای حضرت معصومه منابع و کتب کافی برای مطالعه در خصوص آن حضرت بسیار کم است
6
0
ثریا مهدوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
امام صادق(ع) می‎فرمایند: «اَلا اِنَّ قم حَرَمی و حرم وَلدی من بعدی...»، بدانید قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است، زنی از فرزندان من در این شهر در می‎گذرد كه او دختر موسی است...»
5
0
سمیه باقری
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
عظمت استثنایی حضرت معصومه سلام الله علیها زیارتنامه‎ای است كه به خصوص، حضرت رضا علیه السّلام در شأن او صادر فرموده است. زیرا بعد از فاطمه زهرا سلام الله علیها تنها زیارتی كه از امام معصوم برای یك زن نقل شده، زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها است و هیچ یك از بانوان خاندان عصمت و طهارت زیارت مخصوص از امام ندارد
5
0
سلیمان ظهرابی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
اگر کسی به فاطمه معصومه (س) متصل شد به بهشت متصل شده است. این که در زیارت حضرت می‌خوانیم «اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْن» یعنی ایشان می‌تواند دست بزرگان را بگیرد وارد بهشت کند چه رسد به ما! خداوند آن شأنی که به معصوم داده که شأن شفاعت است، آن شأن را به حضرت معصومه هم داده است. امام صادق (ع) فرمودند: آن قدر این فاطمه معصومه (س) با عظمت است که «تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِم» همه شیعیان من به شفاعت ایشان وارد بهشت می‌شوند. وقتی کسی به معصوم رسید، متصل به معصوم شد و شیعه کامل و تام شد، این گونه می‌شود. البته این بزرگوار‌ها حتما یک اختصاصات دیگری هم دارند، اما انوار معصومین در آن‌ها هست. همان طوری که زیارت معصوم بهشت را بر انسان واجب می‌کند فرمود اگر کسی عارفا بحق‌ها ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود. در روایات هست که چند تا از در‌های بهشت از قم باز می‌شود، فاطمه معصومه خودش در بهشت است دیگر. مگر خود حضرت امیر باب الله نیست، وجود حضرت معصومه هم باب المعصوم است. هر کس به حضرت معصومه برسد به امام رضا رسیده و بهشت چیزی نیست جز ولایت امام
5
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه تنها زنانی هستند که زیارتنامه ماثوره (زیارت‌نامه‌ای که سند آن به معصوم می‌رسد) دارند
5
0
زینب تبریزی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
قربونت بر م حضرت معصومه س
5
0
کاظم ولی خانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
سالروز میلاد با خیر و برکت حضرت معصومه و روز دختر بر تمامی دختران مسلم مبارک باد
5
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
السلام عليك يا فاطمه معصومه.
4
0
قادری
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
دهه کرامت و خجسته میلاد حضرت معصومه(س)، تبریک عرض می نمایم
4
0
کمیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
باسلام کتاب مفید و جالبی است در نوبه خودش خوب کار کردن بنده این کتاب رو دارم و از زوایای مختلف و زیبایی که تا به حال کار نشده بحث کردن
5
0
زهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
این زن که خاک قم به وجودش معطر است
تکرار آفرینش زهرای اطهر است
سالروز خجسته میلاد حضرت معصومه مبارک باد
2
0
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
چقدر تیتر خوبی بود مرحبا آدم ترغیب می شه حتما خبر را بخونه و بعد از اینکه متوجه شدم در خصوص کریمه اهل بیت حضرت معصومه است بیشتر خوشحال شدم
پیروز باشید
التماس دعا
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
نویسنده کتاب با قلمی روان و شیوا به زندگی کوتاه، اما پربار حضرت معصومه (س) پرداخته است
2
0
سبحانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
بر اساس برخی از روایات، شبیه ترین بانوی اسلام به حضرت فاطمه زهرا (س) حضرت معصومه (س) است و در روایاتی به نقل از امامان معصوم (ع)؛ ثواب زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با توجه به اینکه مزار مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) از نظرها مخفی مانده، برابر با ثواب زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) است. حضرت معصومه (س) از میان فرزندان امام موسی کاظم (ع) پس از امام رضا (ع) صاحب بالاترین جایگاه است
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
آمده دنیا، جلوه‌ جانان

آیه‌ کوثر، خواهر سلطان

آمده کریمه‌ آل طا‌ها

بانوی علیمه‌ آل طا‌ها

ولادت حضرت معصومه مبارک باد
2
0
فاطمه محسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
نام حضرت، "فاطمه" بود، اما به دلیل عفت و نجابت و پاکی "معصومه" لقب گرفته‌اند. این صفت در بین زنان مسلمان زمان ما، کمی رنگ باخته است و برخی سیر قهقرایی داشته و در رعایت احکام حجاب و ارتباط با نامحرم، دچار شک و تردید شده‌اند که البته نشانگر عدم ثبات و نداشتن هدف است. به عنوان مثال متاسفانه دیده می‌شود در فضای مجازی برخی از زنان از اهداف و چارچوب خارج و مرتکب گناه شده، با نامحرم راحت گفتگو‌های نابجا دارند.
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
علیرضا خان کاشانی، معروف به دکتر شفاءالدوله در ده‌ها سال قبل مطبی در خیابان ارم، روبروی در صحن مطهر، در طبقه دوم عمارت شخصی خود باز کرده و بر نمای دیوار بیرونی، اشعاری را با کاشی‌کاری عالی نوشته است. طبقه دو که مطب او بوده، درست روبروی حرم مطهر است و کسی که آنجا باشد، مشرف بر رواق آینه و قسمتی از صحن شریف می‌باشد. آن اشعار که حاکی از عمق دلدادگی به بانوی اسلام است و بعد از گذشت ده‌ها سال، هنوز باقی است، این است: رواق حکمت اینجا، کاخ سبط مصطفی آنجا/ بشارت دردمندان را؛ دوا اینجا، شفا آنجا/ در اینجا طب یونانی و تشریح اروپائی، فرامین و الهیات و آیات خدا آنجا»
2
0
قاسم طاهری
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
لطف حضرت حق شده امشب شامل ما
امشب حضرت معصومه اومده به دنیا
خانمی که بنت شاه وعّم شاه و اخت شاه ست
هرکی رفته درخونش به خدا حاجت رواست

سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه س مبارک
2
0
شهیدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
شهر قم شد لاله باران، حضرت معصومه(س) آمد
بهمن ما شد بهاران، حضرت معصومه آمد
شهر قم دریای نور است، شهر قم غرق سرور است
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
درباره حضرت معصومه سلام الله علیها کتاب های بیشتری معرفی کنید خیلی خوب بود ممنونم
2
0
پرنیا مشکات
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
دهه کرامت بر همه شما عزیزان مبارک باد
2
0
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
سلام بر ولی نعمت ما خانم حضرت معصومه سلام الله علیها که عمری در سایه برکت وجود ایشان در شهر قم زندگی می کنیم
0
0
معصومه نظری زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی‏ لِی فِی الْجَنَّةِ‏
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
چون به نزد قبر آن حضرت برسى نزد سرش رو به قبله بایست‏ سى و چهار مرتبه‏ اللَّهُ أَکْبَرُ و سى و سه مرتبه ‏سُبْحَانَ اللَّهِ‏ و سى و سه مرتبه‏ الْحَمْدُ لِلَّهِ‏ بگو، پس بگو

السَّلاَمُ عَلَى آدَمَ صِفْوَهِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَى نُوحٍ نَبِیِّ اللَّهِ

سلام بر آدم ابو البشر برگزیده خدا سلام بر نوح پیغمبر خدا

السَّلاَمُ عَلَى إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَى مُوسَى کَلِیمِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَى عِیسَى رُوحِ اللَّهِ‏

سلام بر ابراهیم خلیل و دوست خاص خدا سلام بر موسى بن عمران سخنگوى با خدا سلام بر عیسى بن مریم روح قدسى الهى

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا خَیْرَ خَلْقِ اللَّهِ‏

سلام بر تو اى رسول خدا سلام بر تو اى بهترین خلق خدا

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا صَفِیَّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ خَاتَمَ النَّبِیِّینَ‏

سلام بر تو اى برگزیده خدا سلام بر تو اى محمد بن عبد الله خاتم رسولان خدا

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ وَصِیَّ رَسُولِ اللَّهِ‏

سلام بر تو اى على بن ابى طالب امیر اهل ایمان و وصى رسول خدا

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَهُ سَیِّدَهَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ‏

سلام بر تو اى فاطمه زهراء سیده زنان عالم

السَّلاَمُ عَلَیْکُمَا یَا سِبْطَیْ نَبِیِّ الرَّحْمَهِ وَ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ

سلام بر شما دو سبط پیغمبر رحمت و دو سید جوانان اهل بهشت

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَ الْعَابِدِینَ وَ قُرَّهَ عَیْنِ النَّاظِرِینَ‏

سلام بر تو اى حضرت على بن الحسین سید اهل عبادت و روشنى چشم اهل بصیرت

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ بَاقِرَ الْعِلْمِ بَعْدَ النَّبِیِ‏

سلام بر تو اى محمد بن على شکافنده اسرار علم آسمانى بعد از رسول خدا

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ الْبَارَّ الْأَمِینَ‏

سلام بر تو اى جعفر بن محمد صادق و نیکوکار و بزرگوار امین اسرار الهى

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ الطَّاهِرَ الطُّهْرَ

سلام بر تو اى موسى بن جعفر اى روح قدسى پاک و مطهر

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى‏

سلام بر تو اى على بن موسى الرضا صاحب مقام تسلیم و رضا

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ التَّقِیَّ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِیَّ النَّاصِحَ الْأَمِینَ‏

سلام بر تو اى محمد بن على تقى سلام بر تو اى امام على بن محمد النقى اى ناصح و خیرخواه امت و امین اسرار الهى

السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا حَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ السَّلاَمُ عَلَى الْوَصِیِّ مِنْ بَعْدِهِ‏

سلام بر تو اى حسن بن على سلام بر وصى بعد از عسکرى

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى نُورِکَ وَ سِرَاجِکَ وَ وَلِیِّ وَلِیِّکَ وَ وَصِیِّ وَصِیِّکَ وَ حُجَّتِکَ عَلَى خَلْقِکَ‏

پروردگارا درود فرست بر نور تابان و چراغ فروزان خود و ولى خویش و جانشین جانشینانت و حجت تو بر آفریدگانت

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَهَ وَ خَدِیجَهَ

سلام بر تو اى دختر رسول خدا سلام بر تو اى دختر فاطمه زهرا و خدیجه کبرى

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ‏

سلام بر تو اى دختر امیر المؤمنین (ع) سلام بر تو اى فرزند معنوى و حقیقى حسن و حسین

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللَّهِ‏

سلام بر تو اى دختر ولى خدا سلام بر تو اى خواهر ولى خدا سلام بر تو اى عمه ولى خدا

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ‏

سلام بر تو اى دختر عزیز موسى بن جعفر سلام و رحمت و برکات خدا بر جان پاک تو باد

السَّلاَمُ عَلَیْکِ عَرَّفَ اللَّهُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَکُمْ فِی الْجَنَّهِ

سلام بر تو باد خدا بین ما و شما خاندان عصمت در بهشت ابد رابطه و شناسایى برقرار دارد

وَ حَشَرَنَا فِی زُمْرَتِکُمْ وَ أَوْرَدَنَا حَوْضَ نَبِیِّکُمْ وَ سَقَانَا بِکَأْسِ جَدِّکُمْ مِنْ یَدِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ‏

و ما را در زمره شما محشور گرداند و بر حوض کوثر پیغمبر شما وارد سازد و به کاسه جد شما از دست ساقى کوثر على بن ابى طالب صلوات الله علیکم سیراب گرداند

صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُرِیَنَا فِیکُمُ السُّرُورَ وَ الْفَرَجَ‏

از خدا درخواست مى ‏کنم که دوران سرور و فرج شما اهل بیت را به ما بنماید

وَ أَنْ یَجْمَعَنَا وَ إِیَّاکُمْ فِی زُمْرَهِ جَدِّکُمْ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏

و ما را با شما خاندان طهارت در زمره جد بزرگوارتان حضرت پیغمبر صلى الله علیه و آله جمع و محشور فرماید

وَ أَنْ لاَ یَسْلُبَنَا مَعْرِفَتَکُمْ إِنَّهُ وَلِیٌّ قَدِیرٌ

و هرگز معرفت شما را از قلوب ما باز نگیرد که البته او خداى با سلطنت و قدرت است

أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ بِحُبِّکُمْ وَ الْبَرَاءَهِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ التَّسْلِیمِ إِلَى اللَّهِ رَاضِیاً بِهِ غَیْرَ مُنْکِرٍ وَ لاَ مُسْتَکْبِرٍ

من به درگاه خدا به محبت شما اهل بیت رسالت تقرب مى‏ جویم و از دشمنان شما بیزارى مى ‏جویم و به فرمان خدا تسلیمم با رضاى خاطر نه با انکار و غرور و تکبر

وَ عَلَى یَقِینِ مَا أَتَى بِهِ مُحَمَّدٌ وَ بِهِ رَاضٍ نَطْلُبُ بِذَلِکَ وَجْهَکَ یَا سَیِّدِی اللَّهُمَّ وَ رِضَاکَ وَ الدَّارَ الْآخِرَهِ

و با مقام یقین به آنچه محمد به وحى آورده است و به آن راضى و خشنودم و باین ایمان و یقین خود دیدار تو را مشتاقم اى مولاى من اى پروردگار و رضا و خشنودى تو را و سعادت عالم آخرت را مى‏طلبم

یَا فَاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ‏

اى فاطمه معصومه مرا در دخول بهشت شفاعت کن که تو را نزد خداى متعال شأن و مقام بلند است

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تَخْتِمَ لِی بِالسَّعَادَهِ فَلاَ تَسْلُبْ مِنِّی مَا أَنَا فِیهِ‏

پروردگارا من از تو درخواست مى ‏کنم که عاقبت مرا به سعادت ختم کنى و ایمانى که اکنون بر آنم هرگز از من سلب نکنى

وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّهَ إِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ‏

و مى‏ دانم که هیچ قوه و قدرتى جز بواسطه خداى بلند مرتبه بزرگ نخواهد بود

اللَّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِکَرَمِکَ وَ عِزَّتِکَ وَ بِرَحْمَتِکَ وَ عَافِیَتِکَ‏

پروردگارا دعاهاى ما را پذیرفته و مستجاب فرما به حق کرم و بزرگواریت و عزت و جلال و رحمت و بخشایشت

وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ‏

و درود و تحیت کامل بر حضرت محمد و تمام اهل بیت آن بزرگوار اى مهربانترین مهربانان عالم.
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
سلام بر حضرت معصومه س
0
0
یاوری
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
تکرار فاطمه است عبور تو ، توصیف زینب است مرور تو
معصومه نام داشت حضور تو ، اما تو را کریمه صدا کردند
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
با سلام نام نویسنده این کتاب جویباری نیست خوبه به شناسنامه کتاب توجه کنید
1
0