۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۵۶۰۱۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

انسان‌سازی و جهت‌دهی به تربیت باید اولویت حلقات صالحین باشد

انسان‌سازی و جهت‌دهی به تربیت باید اولویت حلقات صالحین باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید اهتمام ما در جلسات حلقات صالحین انسان‌سازی و جهت‌دهی تربیت به سبک پیامبر گرامی (ص) که «قولوا لا إله إلا الله تفلحوا» است، باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با اساتید طرح شجره طیبه صالحین، با اشاره به رسالت و اهمیت فعالیت مربیان این طرح، اظهار کرد: اهم کارهای ما در حلقات صالحین به‌عنوان زیرساخت، ریشه و اساس، باید تقویت اعتقادی جوانان باشد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) که به‌عنوان مبلغ دین و داعی الی الله است، در صدر بعثت دو شعار را اعلام کرد که نخستین شعار اعتقادی و تقویت بنیه‌های اعتقادی است؛ به‌گونه‌ای که نخستین سخن پیامبر (ص) با مردم این بود «قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» ای مردم بگویید: «لا إله إلا الله» تا رستگار شوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: انگیزه بعثت انبیای الهی در درجه اول رهانیدن انسان‌ها از شرک و بت‌پرستی و هدایت آن‌ها به‌سوی توحید و یگانه‌پرستی بوده است؛ لذا همواره «لا إله إلا الله» محوری‌ترین شعار پیامبران خدا بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: بر این اساس باید اهتمام ما در جلسات حلقات صالحین انسان‌سازی و تربیت و جهت‌دهی به سبک پیامبر گرامی (ص) که «قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» است، باشد.

وی با بیان اینکه دومین شعار و سرلوحه کار پیامبر اسلام (ص) این جمله معروف است که فرمود: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»، اظهار کرد: همان‌گونه که رسول خدا (ص) حرف از اعتقادات می‌زند در درجه بعد در روابط اجتماعی و انسانی حرف از رفتار کریمانه و عمل صالح هم می‌زند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بر این اساس به‌عنوان مبلغان دین که در حلقات صالحین فرصتی در اختیار ما گذاشته شده است، باید یک بعد فعالیت‌های ما تقویت بنیه‌های اعتقادی بوده و بعد دوم گسترش فضائل و مکارم اخلاقی در جامعه باشد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات