۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۵۶۰۱۷
آیت الله صدیقی:

دعای هفتم صحیفه سجادیه سرشار از معارف توحیدی است

دعای هفتم صحیفه سجادیه سرشار از معارف توحیدی است
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه دعای هفتم صحیفه سجادیه سرشار از معارف توحیدی و حقایق عالم هستی است، گفت: ذی‌قعده ماه سیر و سلوک عرفانی شهودی به‌سوی حق‌تعالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، امروز در جلسه درس اخلاق مسجد جامع ازگل، گفت: ماه ذی‌قعده آغاز یک سیر عرفانی و سلوک معنوی و شهودی به‌سوی حق‌تعالی است.

وی با بیان اینکه سیر و سلوک نیازمند درک سحر است، ادامه داد: شرط موفقیت و پیروزی در جبهه مقابله با وسوسه‌ها و شیاطین آن است که انسان مراقب سخن خود باشد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان باید از سخنان بی‌معنا و مخرب اجتناب کند، اظهار داشت: سخنی که انسان را از خدا بازمی‌دارد آتش‌سوزانی است که آخرت و سعادت انسان را گرفتار حریق می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ماه ذی‌قعده بهترین فرصت برای هجرت از سیئات است، عنوان کرد: انسان باید تلاش کند شب و روزش خالی از گناه و معصیت باشد.

وی افزود: اگر انسان در طول روز از گناه و معصیت اجتناب کند می‌تواند جایگاه و عظمت سحر را درک کند، مراقبت در چله ماه ذی‌قعده و ده روز ابتدایی ماه ذی‌حجه بهترین فرصت برای خودسازی است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند متعال حقیقت مطلق است و حقایق عالم در پرتوی حضرت حق حقانیت دارند، گفت: اگر چشم باطن انسان باز شود شاهد وجه الله خواهد بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ادامه داد: انسان در همه زمان‌ها و مکان‌ها با وجه رب همراه است؛ همه مخلوقات فقر محض بوده و به خداوند متعال وابسته هستند.

وی دعای هفتم صحیفه سجادیه را دعای توحیدی محض دانست و ابراز کرد: این دعا انسان را با حقایق عالم هستی آشنا می‌کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات