۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۵۵۸۷۳
به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

نشست علمی «جایگاه و الزامات مجلس در عرصه حکمرانی فضای مجازی» برگزار شد

نشست علمی «جایگاه و الزامات مجلس در عرصه حکمرانی فضای مجازی» برگزار شد
نشست علمی «جایگاه و الزامات مجلس شورای اسلامی در عرصه حکمرانی فضای مجازی» به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی «جایگاه و الزامات مجلس شورای اسلامی در عرصه حکمرانی فضای مجازی» عصر امروز به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

در این نشست علمی رضا تقی پور نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر و عزیز نجف پور آقابیگلو رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این نشست نجف پور سرعت حرکت فضای مجازی را بسیار بالا دانست و گفت: متأسفانه مجلس شورای اسلامی چنین سرعتی را ندارد که پاسخگو باشد بنابراین لازم است یک جمع کاملا تخصصی در عین حال با سرعت بالا شکل گیرد تا در صورت مشاهده مشکل بتواند به سرعت ورود کند.

وی در آسیب شناسی وضع موجود، عنوان کرد: شورای عالی فضای مجازی به دلیل نداشتن اختیارات بودجه ای و همچنین ریاست رییس قوه مجریه نتوانسته سیاست های موضوعی و کلان خود را به ساحت اجرا و اقدام برساند و دولت با چشم پوشی و تحریف از اجرایی شدن سیاست ها عدول می کند.

رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی جامعیت سیاستی، جامعیت تقنینی و سرعت دارد اما ضمانت اجرایی ندارد؛ همچنین مجلس شورای اسلامی جامعیت سیاستی کلان و سرعت ندارد ولی جامعیت تقنینی و ضمانت اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در زمینه فضای مجازی دو اقدام می تواند انجام دهد، عنوان کرد: اقدام نخست ایجاد ضمانت اجرایی برای مصوبات در حکم قانون و برنامه های شورا است و اقدام مورد نیاز دیگر این است که ذیل سیاست های کلان و موضوعی فضای مجازی قوانین جامع مورد نیاز کشور را تدوین و تصویب کند؛ مجلس شورای اسلامی باید یک کمیسیون تخصصی به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به طرح ها و لوایح فضای مجازی تشکیل دهد./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسنی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
سلام. لطفا توی ویرایش متن دقت کنید. ببینی چقر ایراد تایپی وجود داره!
0
0