۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۶۵۵۸۰۰
آیت‌الله صدیقی:

مشکلات و سختی‌ها نباید طلبه را متزلزل کند

مشکلات و سختی‌ها نباید طلبه را متزلزل کند
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه طلبه باید اهل صبر و استقامت باشد، گفت: مشکلات نباید طلبه را در مسیر طلبگی متزلزل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، یکشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام رضا(ع) این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: انسان تا لحظه پایانی عمر هم که شده نباید از رحمت  مغفرت الهی ناامید شود.

وی افزود: ممکن است کسی هفتاد سال عبادت­ های ظاهری و خدمت کرده باشد، ولی هیچ چیزی از آن­ها در پیشگاه خدای متعال قبول نشده باشد، اما شخص دیگری در دقیقه پایانی عمر به خدا وصل شود و تحولی برای او پیش بیاید و خداوند همه گناهان او را به حسنه تبدیل کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انسان هرگز نباید به سوابق عبادی و خدمت خود مغرور شود، عنوان کرد: خداوند در آیات قرآن کریم می فرماید به گنهکارها بشارت بدهید، احتمال عاقبت به خیری گنهکار شرمنده،­ نادم و مصمم برای جبران خیلی بیشتر از انسان عامل مجاهد از خود راضی و پر ادعاست.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: لذا آن گنهکاری که با شرمندگی به دنبال فرصت است تا گناهان خود را جبران کند امکان صعود دارد. انسان هرگز نباید در هیچ شرایطی نسبت به گذشته­ خود مغرور شود و فکر کند بهتر از دیگران است.

وی با اشاره به اینکه در عالم هستی بدمطلق وجود ندارد، اظهار داشت: حتی خلقت جهنم مانند وجود ابلیس برای مومن فرصت است  همانطور که استکبار، تحریم و جنگ برای جامعه ایمانی فرصت به شمار می رود.

آیت الله صدیقی بیان داشت: اگر کسی در جبهه دینداری و توحید قدم بردارد باید خود را برای هر سختی و بلا آماده کرده باشد زیرا خدای متعال بنا ندارد بهشت را بدون عمل و آزمون به کسی بدهد، خدای متعال امتحانات سخت را برای اولیای خود قرار داده است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه طلبه باید اهل صبر و استقامت باشد، خاطرنشان کرد: طلبه باید مصمم در مسیر طلبگی گام بردارد و در مواجهه با مشکلات متزلزل نشود./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات