۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۵۶۰۲۱
تولیت مدرسه علمیه مروی:

صبر و استقامت لازمه موفقیت در عرصه تبلیغ دین است

صبر و استقامت لازمه موفقیت در عرصه تبلیغ دین است
آیت‌الله تحریری صبر و استقامت را لازمه موفقیت مبلغ در عرصه تبلیغ و هدایت دانست و گفت: مخالفت و زخم زبان مخالفان نباید سبب دلسردی مبلغ دین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه شرح دعای چهل حدیث امام خمینی(ره) که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: صبر اقسام مختلفی دارد که یکی از آنان صبر بر مصیبت است.

وی افزود: یکی از مصائبی که نوعاً برای کسانی که در مسیر ارشاد و هدایت قرار دارند رخ می‌دهد مقابله و زخم و زبان‌هایی است که از سوی مخالفان صورت می‌پذیرد.

آیت‌الله تحریری با استناد به آیات الهی، بیان داشت: قرآن کریم دو توصیه در این زمینه دارد نخست صبر در برابر مخالفت مخالفین و دیگر استقامت در اجرای حکم الهی است؛ هر دو توصیه در طول یکدیگر هستند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: کسانی که وظیفه تبلیغی دارند برای اینکه بتوانند وظایف خود را درست ادا کنند در مرحله نخست هر آنچه به آنان امر می‌شود باید به‌طور صحیح به مردم برسانند و هیچ‌گاه هوا و هوس دیگران را بر خواسته خداوند متعال ترجیح ندهند ولو اینکه بخواهند به این بهانه کسانی در راه خدا قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه هدف اولیای الهی پیاده کردن امر خداوند متعال است، عنوان کرد: اولیای الهی مأموریت سنگینی در راستای پیاده کردن فرمان خداوند متعال بر عهده‌ دارند و برای انجام این مأموریت باید صبر و شکیبایی عمیقی از خود نشان دهند.

آیت‌الله تحریری در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید در برابر امور ناملایم در نهایت آرامش قلبی مقاومت کند و به وظیفه خود عامل باشد./۸۱۳/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات