۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۵۶۰۵۳
امام جمعه بروجن:

جوانان انقلابی به اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه ورود کنند

جوانان انقلابی به اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه ورود کنند
حجت‌الاسلام علیرضا هراتی‌مطلق گفت: جوانان انقلابی باید در چارچوب قانون پای کار آیند و در راه اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام علیرضا هراتی‌مطلق امام جمعه شهرستان بروجن در خصوص ارزیابی وضعیت فرهنگی جامعه گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت حجاب در جامعه اسلامی ما مطابق اصول، ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی نیست.

امام جمعه شهرستان بروجن ادامه داد: مبحث حجاب و عفاف یکی از مهمترین تاکیدات امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است و متاسفانه هم در پوشش خانم‌ها و هم آقایان، روند کم‌توجهی رو به افزایش است و ضعف متولیان فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز کار فرهنگی متولیان فرهنگ همانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و اوقاف بر روی اقشار مذهبی و مسجدی است و در خصوص ایجاد رغبت و تمایل جوانانی که با دین آشنایی ندارند ضعف جدی داشته‌ایم.

حضور قشر مذهبی در جامعه پررنگ‌تر شود

هراتی‌مطلق در خصوص راهکارهای اصلاح وضعیت حجاب گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبلیغ دین به صورت چهره به چهره حضور متولیان فرهنگی، روحانیون، ائمه جمعه و جوانان مذهبی در مراکز فرهنگی، تفریحی و در دل جامعه بسیار تاثیرگذار است و باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در سایر شهرها اتفاقات فرهنگی جالبی در دل جامعه صورت گرفته از جمله برپایی سرودهای انقلابی در میان مردم بازار و مراکز پر رفت‌وآمد، همچنین برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های جذاب در پارک‌ها و مراکز تفریحی بسیار تاثیرگذار بوده که لازم است در استان ما نیز این موضوعات تقویت شود.

برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در بروجن

امام جمعه بروجن با اشاره به فرمایشات مقام معظم در خصوص آتش به اختیار کار کردن جوانان گفت: اتفاقات بسیار زیبایی توسط جوانان انقلابی به صورت خودجوش و آتش به اختیار صورت گرفته از جمله تولید ماسک و ضدعفونی کردن معابر که با همکاری و نظارت سازمان‌های مربوطه انجام شد، در امر فرهنگ نیز جوانان باید در چارچوب قانون پای کار آیند و در راه اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی هر ماه به صورت منظم در شهرستان بروجن برگزار می‌شود و تمرکز فعالیت در سال جدید بر روی وضعیت فرهنگی خانواده است و بنده شخصا این موضوع را به جد پیگیری می‌کنم./1325/د102/ف

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات