۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۵۴۶۳۴
تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

امام خمینی از تمام تعلقات دل بریده بودند

امام خمینی از تمام تعلقات دل بریده بودند
علی محمدی با بیان اینکه امام (ره) را باید در مرحله کمال انسانی و هم شأن با بی نهایت جستجو کرد، گفت: ایشان از تمام تعلقات دل بریده بودند و به خداوند اعتقاد کامل داشتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، عبدالله علی محمدی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی، ظهر امروز در نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره) در شهرکرد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های امام (ره) را در دو لایه اثباتی و نفی مورد بررسی قرار داده اند، اظهار کرد: مواردی مانند اسلام ناب، اعتقاد به قدرت الهی، اعتقاد به مردم، حمایت از مستضعفان، استقلال کشور و وحدت در لایه اثباتی و مخالفت اسلام آمریکایی، مقابله با خوی کاخ نشینی، در لایه نفیی قرار می‌گیرند.

وی در تبیین مبحث اعتقاد به قدرت الهی از سوی امام راحل، گفت: برای اینکه بدانیم چگونه می‌شود اعتقاد به خدا و بی اعتنایی به مستکبران را پیشه راه کرد باید مراحل مختلف نقش انسان را بشناسیم و ببینیم امام (ره) در کدامیک از این مراحل قرار داشتند.

مدرس دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: مرحله نخست، مرحله جمادی و مرحله دوم مرحله گیاهی و رشد و نمو و تغذیه است، در مرحله سوم با کمال حیوانی برخورد می‌کنیم که شهوت و قدرت و پذیرش تعهدات و مسئولیت‌ها را شامل می‌شود.

علی محمدی ادامه داد: مرحله بعدی که کمال عقل و هوش و ذکاوت است، نمایانگر فرشته خویی است و در خلق و نگارش و ... نمود می‌یابد، اما امام (ره) در هیچکدام از چهار مراحل مذکور پابند نشدند و به مرتبه بالاتر صعود کردند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی بیان کرد: امام (ره) را باید در مرحله کمال انسانی و هم شأن با بی نهایت جستجو کرد و یافت، ایشان از تمام تعلقات دل بریده بودند و به خداوند اعتقاد کامل داشتند.

وی در این خصوص به سخنی از امام (ره) استناد کرد و گفت: ایشان می‌فرمودند «آنگاه که روح انسان از سردرگمی‌ها و اشتغالات دور بماند می‌تواند حقایق الهی را درک کند، انسان می‌تواند دیدنی‌ها را ببیند و از گذشته و آینده تود با خبر شود که این فراغت در صورت اصول انقطاع در انسان ایجاد می‌شود.»

مدرس دانشگاه شهرکرد به سخنی از رهبر معظم انقلاب در مورد امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: از دیدگاه رهبری، شخصیت امام (ره) در آیه شریفه «حسبنا الله و نعم الوکیل» خلاصه می‌شود و سه باور یعنی باور به خدا، باور به مردم و باور به خود، به معنای واقعی کلمه در تفکر امام موج می‌زند./۹۴۵۷/د102/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات